سێ شه‌ممه‌ 30 نیسان 2024

يک فعال کُرد از زندان آزاد شد

یک فعال محیط زیست کُرد اهل شهرستان “مهابا” که از طرف نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر شده بود, بعد از 2 ماه بازداشت بی اتهامی وی ثابت و از زندان آزاد شد.

طبق گزارش سایت کُردپا, “خبات منگوری” که تاریخ 2 آذرماه بعد از برگذاری تجمع اعراضی معالین مدنی در مورد اهانت مرکز صدا و سیمای شهر مهاباد به هنرمند نامی کُرد “حسن زیرک” دستگیر شده بود آزاد شد.

خبات منگوری مسئول انجمن محیط زیست شهر مهاباد از طرف دادگاه تجدید نظر استان به اتهام “تلاش برای برهم زدن امنیت ملی” تبرئه شده و آزد شده است.

این فعال کُرد اهل شهر مهاباد ابتدای آبانماه امسال که بدون وکیل دادگاهی شده بود, از طرف دادگاه جمهوری اسلامی در این شهر به 3 سال و 6 ماه زندان تعزیری محکوم شده بود.

ایشان ثیشتر نیز به دلیل مشارکت در تظاهرات مدنی مردم مهابات برای پشتیبانی از مردم کوبانی به مدت 24 ساعت دستگیر شده بود.

مرکز صدا و سیمای شهر مهاباد انتهای ماه آذرماه امسال در یک نظرسنجی “حسن زیرک” را در کنار “محسن یگانه و مرتضی پاشایی” 2 تن از خوانندگان فارس زبان, که میزان محبوبیت و جایگاه این خوانندگان را در میان مخاطبین مورد نظرسنجی قرار گرفته بود و نتیجه آن از کانال محلی جمهوری اسلامی در مهاباد منتشر شد و به همین دلیل فعالین مدنی و فرهنگی کُرد به این نظرسنجی اعراض کرده و آن را اهانت به حسن زیرک وصف کردند.

این اهانت مرکز صدا و سیمای مهاباد اعتراض فعالین کُرد مهاباد را بدنبال داشت و در نهایت این اعتراضات بازداشت و بازجویی تعدادی از این فعالین را به دنبال داشت.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.