چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

برافراشتن پرچم سوختەی بازگشت گشت ارشاد، توسط زنان پائین کشیده می شود

بڕیارنامەی کومیتەی ناوەندیی کۆمەڵە سەبارەت بە:

بڕیارنامەی کومیتەی ناوەندیی کۆمەڵە سەبارەت بە:

User Rating: Be the first one !

گشت ارشاد برای مدت کوتاهی در جریان و پس از انقلاب زن، زندگی، آزادی در لفافه و در خفا به فعالیت خود ادامه میداد و حضور فیزیکی پر رنگی در سطح خیابان ها نداشت و تصور می شد که دیگر بازگشتی نخواهد داشت.

ولی نباید فراموش کرد کە حجاب تحمیلی و برخورد با زنان و دختران “پاشنه آشیل” رژیم جمهوری اسلامی است و به سادگی از آن عبور نخواهد کرد و مقامات و مسئولین مرتبط اعم از دستگاه های اجرایی، دستگاه رسانه و پروپاگاندا، پمپاژ نمایندگان خامنەای و امامان جماعت، عوامل آتش به اختیار و افراد تندرو و افراطی وابسته به نهادهای امنیتی و آمران به معروف و غیره، از وعده های هر روزه برای مقابله با زنان خبر می دهند.

تلاش برای قانونی کردن مقابله با بی حجابی و یا بدحجابی، استقرار ماموران در مترو، اتوبوس و ناوگان حمل و نقل، نصب بنر و دست نوشته هایی با مضامین مبارزه با بدحجابی، استفاده از تریبون های نماز جمعه و گسیل نیروهای خودی نظام با وعده برای مطالبه حجاب، توقیف خودروها، جریمه نقدی و دەها مورد دیگر، نمونەهای بارز و روشنی از پرکردن جای گشت ارشاد بوده و هست.

اما در این میان، مقاومت زنان و دختران و حتی دیگر طیف های مختلف در سطح کلان و خُرد آن، ایستادگی حاکمیت برای مقابله با زنان را درهم کوبیدە و رژیم را واداشته که به هر شیوه و طریق ممکن به سرکوب زنان ادامه دهد و بازگشت گشت ارشاد نیز یکی از همین راەها و روشهای حکومتی می باشد.

حال با نزدیک شدن به سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی، شهروندان خود را برای ادامه انقلاب سراسری آماده می کنند و رژیم جمهوری اسلامی خود را با خطر اعتراضات مواجه می داند و از طرفی هم حکومت تا دندان مسلح برای کنترل وضعیت موجود، از هفتەها و ماەهای قبل تا کنون با اعدام های گسترده و بازداشت های فلەای و سرکوب و برخوردهای قهری و خشن و غیره، درصدد کنترل اوضاع و نارضایتی های فزاینده در جامعه برآمده است.

در نتیجە؛ علیرغم تمامی سرکوب ها از سوی حکومت و دستگاه های وابسته آن، رژیم جمهوری اسلامی دچار استیصال و محاسبه مبنی بر سرکوب زنان در قالب حجاب تحمیلی شده و خود حاکمیت از راس هرم تا پائین به خوبی به این امر واقف هستند که، قطار حرکت زنان و همسویی مردان با آنان دیگر سر باز ایستادن ندارد و با هیچ نسخەای نیز رهایی نمی یابند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …