چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

عثمان اسماعیلی از زندان سقز به بیمارستان منتقل شد

روز یکشنبه سوم دی‌ماه، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز به دلیل بیماری از زندان این شهر به بیمارستان منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع،  این فعال کارگری در پی بروز ناراحتی و درد شدید در ناحیه شکم به بیمارستان منتقل و پزشک معالج به وی و مسئولان زندان اعلام کرده که دچار بیماری «فتق اینگوینال» شده است.

این منبع مطلع افزود: پزشک معالج تأکید کرده که آقای اسماعیلی در اسرع وقت باید مورد عمل جراحی قرار گیرد اما علیرغم تأیید پزشک متخصص مبنی بر نامناسب بودن وضعیت جسمانی این فعال کارگری، مأموران، وی را به زندان مرکزی سقز بازگرداندند.

این منبع مطلع اظهار داشت: عثمان اسماعیلی همچنین از آسم شدید و بیماری قلبی رنج می‌برند.

روز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه، عثمان اسماعیلی پس از مراجعه به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سقز جهت اجرای حکم حبس بازداشت و روانه زندان شد.

این فعال کارگری پس از تأیید حکم حبس‌اش در دیوان عالی کشور، روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه ابلاغیه‌ای را جهت اجرای حکم حبس دریافت کرده بود.

روز دوشنبه ششم شهریورماه، عثمان اسماعیلی به همراه وکیل تسخیری‌اش فرزاد نصراللهی به رأی دادگاه بدویش اعتراض و لایحه فرجام‌خواهی را به دیوان عالی کشور ارسال کردند.

این فعال کارگری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام “عضویت در کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران” به سی و یک ماه و پانزده روز حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی” به هفت ماه و پانزه روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

دادگاه با عنایت به وجود جهات تخفیف مندرج در ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ از جمله وضعیت سنی آقای اسماعیلی و متأهل بودن نام برده به استناد ماده اخیر الاشاره و ماده ۶ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ ناظر بر ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ مجازات حبس اشد فوق را به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش داده بود.

روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عثمان اسماعیلی به ریاست قاضی “جواد مصطفایی”، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سقز و “کیوان جهانی”، مستشار دادگاه انقلاب سقز برگزار شده بود.

روز دوشنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، عثمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.

روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه ١٤٠١، این فعال کارگری از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شد.

روز چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، آقای اسماعیلی بدون ارائه حکم قضایی در خیابان “شهدا” سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک هفته از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …