چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

برگزاری چندین تجمع اعتراضی در کوردستان و ایران

بازنشستگان، معلمان و معلولین در چندین شهر کوردستان و ایران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و وضعیت بد معیشتی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز سه‌شنبه ٢٧ تیرماه، در چندین شهر کوردستان و ایران از جمله: “کرماشان، سنندج، تهران، رشت و شیراز”، بازنشستگان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش، معلمان و معلولین در مقابل ارگان‌های مربوطه تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

جمعی از بازنشستگان “کرماشان” در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری کرماشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این تجمع، بازنشستگان کرماشان همچنین با سر دان شعار “معلم زندانی آزاد باید گردد”، خواستار آزادی فوری معلمان زندانی شدند.

همچنین روز سه‌شنبه بازنشستگان اداره آموزش و پرورش “سنندج” پس از فراخوان کانون بازنشستگان با شعار “هم مجلس هم دولت دروغ میگن به ملت”، مقابل درب سازمان بازنشستگی در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در ادامه اعتراضات مردمی علیه رژیم جمهوری اسلامی، ساکنان ناحیه “قائم” در دروازه استان ایلام نیز در اعتراض به وضعیت نامناست راه‌ها، فاضلاب‌ها و آسفالت معابر در این منطقه، در مقابل ساختمان استانداری ایلام اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

همچنین جمعی از معلولین “تهران” نیز در اعتراض به واگذاری سامانه حمل و نقل معلولان به بخش خصوصی، با سر دادن شعارهایی در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

در ادامه اعتراضات نیز جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی “رشت” در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی و بی‌توجهی مسئولین ذیربط با سر دادن شعارهایی همچون “اعتراض اعتراض علیه ظلم و فساد”، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

جمعی از فرهنگیان در “شیراز” نیز در اعتراض به بازداشت‌های گسترده معلمان از سوی رژیم ایران و همچنین وضعیت وخیم معیشتی تجمع اعتراضی برگزار کرده و علاوه بر آزادی معلمان، خواستار رسیدگی به مطالبات فرهنگیان شدند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …