طی یک هفته بیش از 90 نفر در ایران اعدام شدند

در مدت هفته جاری در ایران زیر سلطه جمهوری اسلامی بیش از 90 نفر اعدام شدند.

به گزارش منابع حقوق بشری ایران، سحرگاه امروز پنجشنبه 21 خرداد ماه 6 تن ازجمله 2 برادر به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند و به احتمال فراوان تمامی این شهروندان کُرد باشند. در همین روز 11 نفر در زندان در زندان رجایی شهر کردج به اتهام قتل عمد، 5 تن در زندان قزل حصار کرج به اتهام قاچاق مواد مخدر، یک تن در ملاعام و در شهر “فسا” در استان فارس به اتهام تجاوز به عنف، یک نفر در زندان اردبیل به اتهام قاچاق مواد مخدر، یک شهروند دیگر در شهر شیراز و به اتهام تجاوز به عنف در ملا عام، همچنین روز چهارشنبه 20 خرداد ماه نیز یک نفر در زندان قزوین که به اتهام کشتن یک نفر به قصاص محکوم شده بود، اعدام شدند.

سحرگاه روز سه شنبه 19 خرداد ماه 2 نفر به اتهام تجاوز به عنف در شهر بابک و در ملاعام به دار آویخته شدند و یک زن 32 ساله نیز به دلیل قتل همسرش اعدام شد.

این درحالیست، که صبح روز دوشنبه نیز 5 تن در ندامتگاه مرکزی شهر کرج اعدام شدند و 11 تن دیگر نیز 3 زن که نام آنها فاش نشده است اعدام شدند. اما نام 8 مرد دیگر بدین ترتیب می باشد: “۱.چراغ کارگشا، مواد مخدر، ۳۸ ساله، سیستان و بلوچستان. ۲.فرهاد منافی، مواد مخدر، ۵۸ ساله، ارومیه. ۳.محمد شفیعی جم، مواد مخدر، ۶۳ ساله، خرم اباد. ۴.گل محمد شهدادی. مواد مخدر، ۳۳ساله، زابل. ۵.عبدالمجید پرند اور، مواد مخدر، ۶۵ ساله، بندر عباس. ۶.خان میرزا جعفری، مواد مخدر، ۵۷ ساله، تبریز. ۷.منصور مختاری نژاد، مواد مخدر، ۴۰ ساله، زاهدان. ۸.حسن میرزایی، مواد مخدر، ۲۵ ساله، کرج”.

در زندان قزل حصار کرج نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر 11 نفر اعدام شدند و این درحالیست که طی روزهای گذشته در این زندان 35 نفر به منظور اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی انتقال یافته اند.

از طرفی دیگر 6 شهروند کُرد به نامهای ” بهروز درویشی، نصرت عباسی، محمد بهاالدینی، خورشید عباس نژاد، بهنام خلیل پور و رسول محمدی” به همین اتهام اعدام شدند.

همین امروز یک تن دیگر در زندان قائم شهر استان مازندران به اتهام “قصاص نفس” به دار آویخته شد.

همچنین روز یکشنبه نیز7 نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان شیراز اعدام شدند.

قابل ذکر است، افزایش آمار اعدام ها در مدت اخیر به میزان سرسام آوری در ایران افزایش یافته و رسانه ها هم تا کنون به شیوه قابل توجهی معطوف به این مسئله نشده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.