چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

سقوط بزرگترین پایگاه نظامی جنوب سوریه به دست مخالفان اسد

اپوزیسیون و دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که مخالفان مسلح حکومت بشار اسد موفق شدند بزرگترین پایگاه نظامی ارتش در جنوب کشور را به کنترل خود در آوردند. این شکت نیروهای دولتی سوریه فشار را بر بشار اسد که اخیرا نیروهایش در حال دریافت شکست های پیاپی هستند، افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام های دولتی سوریه تا کنون درباره شکست جدید در مناطق جنوبی موضع گیری نکرده اند. دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید که مخالف علاوه بر پایگاه لشکر 52، یک شهرک و یک روستای نزدیک آن را نیز تصرف کردند.

عصام الریس سخنگوی نیروهای «جبهه جنوبی» که ائتلافی از گروه های اصلی اپوزیسیون است، گفت: «پایگاه لشکر 52 آزاد شد.»

منطقه جنوبی در نزدیکی مرزهای اردن و اسرائیل قرار دارد. گروه های مسلح اپوزیسیون در سه ماه گذشته موفق شدند شکست هایی پیاپی به نیروهای دولتی در این منطقه تحمیل کنند. بزرگترین پیشروی مخالفان به کنترل در آوردن گذرگاه مرزی نصیب با اردن در اوایل آوریل گذشته بود.

این منطقه با توجه به نزدیک بودنش به دمشق پایتخت سوریه، از اهمیت شایانی برخوردار است.

تلویزیون دولتی سوریه در گزارش خود از «تلاش برخی گروه های تروریستی» برای نفوذ به یک پایگاه نظامی در جنوب خبر داد و گفت که جنگنده های ارتش در حال بمباران هوایی منطقه هستند. دولت سوریه مخالفان خود را «تروریست» توصیف می کند.

صابر سفر که یک سرهنگ سابق در ارتش سوریه است می گوید نیروهای دولتی پس از آغاز عقب نشینی در روزهای اخیر از پایگاه لشکر 52، سرانجام مجبور به «فرار» شدند.

شبکه خبری اورینت نیوز نزدیک به اپوزیسیون سوریه گزارش داده است که مخالفان مسلح صدها موشک به پایگاه شلیک کرده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.