سێ شه‌ممه‌ 19 ئازار 2024

به حراج گذاشتن زنان ایزدی به صورت برهنه

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی گفت:داعش زنان ایزدی را برهنه به حراج میگذارد.

خانم زینب بنگورا روز شنبه۶ ژوئن ۲۰۱۵ طی یک  گزارش به پایگاه خبری «سی ان ان «جنایتی از مجموعه جنایت های مسلمانان گروه اسلامی/تروریستی  داعش  فاش کرد که زنان و دختران ایزدی را برهنه در معرض فروش قرار می دهند.

وی جزییات این  جنایت را  پس از بازدید از اردوگاه های پناهجویان  عراقی و سوری بدست آورده است.

بنگورا در این مصاحبه به فاجعه ورود  مسلمانان داعش به روستاهای ایزدی ها اشاره کرد و افزود: داعش بر اساس رویکرد جنسی خود زنان ایزدی را گزینش کرده و پس از اطمینان از باکره بودن دختران جوان، تعیین می کنند که کدام یک از آنها به رقه سوریه بروند و در این میان دختران کم سن و سال و زیبا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

همچنین وی بیان کرد که  شماری از این دختران، آشکارا و برهنه در بازار به مزایده گذاشته می شوند و در این مدت این دختران تا قبل از فروخته شدن از سوی مشتریان به شدت مورد اهانت قرار می گیرند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در پایان تصریح کرد که حتی در این میان یکی از زنان ایزدی بعد از آن که مدتی به عنوان برده به کار گرفته شده بود، در مقابل یک بسته سیگار فروخته شد و این امر همچنان ادامه دارد و به یک مورد محدود نمی شود.

جای یادوریست سال گذشته بعد از یورش داعش به شهر شنگال که محل سکونت کُردهای ایزدی می باشد ضمن کشتن صدها تن از شهروندان ایزدی بیش از 5 هزار زن و دختر ایزدی را به گروگان گرفت و اکنون نیز هزاران تن از آنان همچنان در چنگال داعش می باشند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.