چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

اعتراض کارگران “سبز مهاباد” برای بار چهارم

حدود 60 نفر از کارگران مجتمع چهار گانه سبز مهاباد صبح امروز، برای چهارمین بار طی یک هفته اخیر در مقابل دفتر مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، این کارگران که طی روزهای  دوشنبه و سه شنبه  (11 و 12 خرداد) هفته گذشته در اعتراض به تاخیر در پرداخت 11 ماه حقوق و همچنین عدم دریافت سنوات پایان سال در اقدامی اعتراضی، کار در بخش‌های مختلف مجتمع  همچون «کشتارگاه هما مرغ» و «کشت و صنعت» را متوقف کرده‌اند صبح امروز نیز با تجمع در محوطه این مجتمع صنعتی خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی‌شان شدند.

در اقدامی اعتراضی دیگر، کارگران  شیفت شب مجتمع هما مرغ که شمارشان به 60 نفر می رسد شب گذشته (16 خرداد) کشتار را از ساعت 22 تا 24 متوقف کردند.

کارگران  مجتمع کشت وصنعت مهاباد می‌گویند، روز گذشته نیز (16 خرداد ماه) در محوطه  مجتمع مقابل ساختمان مرکزی تجمع کرده بودیم اما همچون تجمعات گذشته پاسخ قانع کننده‌ای از کارفرما نگرفتیم.

به گفته کارگران معترض در پی تجمعات روزهای  دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، کارفرما  وعده پرداخت همه مطالبات کارگران را تا روز شنبه 16 خرداد داده بود اما با گذشت یک روز از موعد این وعده کارفرما توجهی به خواسته کارگران معترض ندارد.

کارگران معترض می‌گویند، مشکلات شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد زمانی آغاز شد که این مجتمع بزرگ صنعت کشاورزی در سال ۸۶ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

کارگران می‌گویند بعد از واگذاری شرکت های چهار گانه سبز مهاباد به بخش خصوصی پرداخت سنوات حدود 60 نفر از کارگران  با سوابق ۲۰ تا ۳۰ سال کار طبق صورت جلسه ای  به بخش خصوصی واگذار شد اما سرمایه گذار جدید پرداخت سنوات این کارگران را نپذیرقته است.

گفتنی است در مجتمع  چهار گانه سبز مهاباد که شامل «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» می شود بیش از 200 کارگر کار می کنند  که از تیر ماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.