سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

یک فرمانده سپاه: داعش عملیات انتحاری را از ایران یاد گرفت

سعید قاسمی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران می گوید که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، عملیات انتحاری را از ایران یاد گرفته و در این زمینه از مدل این کشور پیروی کرده است.

به گزارش سایت انتحاب، سعید قاسمی که جمعه 15 خرداد ماه در همایش «امام انتظار مبارزه» سخنرانی می کرد، گفت: «امام (خمینی) به دنبال تشکیل بسیج جهانی اسلام بود اما برخی مسئولان اعتنایی نکردند».

قاسمی با اشاره به تکیه داعش بر عملیات انتحاری گفت: «قدرت نیروی استشهادی (انتحاری) درست کردن در دست ما بود ولی حالا داعش از این مدل پیروی کرده است و بسیج خبیث ها را تشکیل داده است و در مدارس و اردوگاه هایشان مملو از نیروهای انتحاری است».

استفاده از مهاجمان انتحاری در روزهای جنگ عراق و ایران، یکی از افتخارات مسئولان جمهوری اسلامی بود. در مدارس ایران اقدام یکی از دانش آموزان (حسین فهمیده) در انجام عملیات انتحاری علیه عراقی ها در دوره جنگ، آموزش داده می شود.

پس از آن حزب الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می شود، از عملیات انتحاری علیه اهداف اسرائیلی استفاده کرد. چند عملیات انتحاری که توسط شبه نظامیان حزب الله انجام شد را این حزب به تصویر کشیده و فیلم های آن را منتشر کرده است.

اکنون گروه داعش در پیشروی های خود به عملیات انتحاری تکیه ویژه ای می کند. علاوه بر جبهه های نبرد، شبه نظامیان این گروه اقدام به عملیات انتحاری در مناطق مسکونی نیز می کنند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.