کُردستان رتبه اول بیکاری را در سطح ایران دارد

یکی از مسئولین جمهوری اسلامی علام کرد که کُردستان رتبه نخست بیکاری را در سطح ایران دارد.

“عبدالمحمد زاهدی” استاندار کُردستان روز پنجشنبه ۷ خرداد در گفتگو با خبرگزاری حکومتی مهر با اشاره به میزان بیکاری در کُردستان اظهار داشت که ” درآمد سرانه مردم استان کردستان نصف میانگین کشوری است و به همین دلیل این میزان در طول سال به چهار میلیون تومان می رسد”.

وی در ادامه افزوده که وضعیت اقتصاد کشاورزی استان کُردستان دارای “جایگاه ضعیفی” است و می گوید که بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۸ درصد جمعیت فعال کُردستان بیکار می باشند.

از سوی دیگر نیز مدیر کل مطالعات راهبردی دفتر نمایندگی رهبر ایران در کُردستان اعلام کرده که ۱۵ تا ۲۰ درصد واحدهای صنعتی کُردستان با ظرفیت کامل فعالیت می کنند.

به گفته “یوسف رستمی” “در حال حاضر۴۰ درصد کارخانه‌ ها و واحدهای تولیدی استان تعطیل هستند و این به آن معنا است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه معطل است”.

استاندار کُردستان نیز اظهار داشته که بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی این استان غیر فعال هستند.

قابل ذکر است، تمامی مناطق کُردستان به بهانه نبود امنیت از طرف جمهوری اسلامی مورد بی توجهی قرار گرفته و از کمترین بنیاد اقتصادی بهرمند می باشد و به همین دلیل هزاران تن از مردم کُردستان به منظور امرار معاش و گریز از بیکاری به بیرون از مرزهای کُردستان و یا شغل کاذب کولبری و کاسبی در مرزهای کُردستان روی می آوردند و به همین دلیل روزانه از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیردند و خسارات فراوآن جانی و مادیی را متحمل می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.