سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

بازداشت ۱۱۲ نفر در کرمانشاه

بازداشت شهروندان کُرد در روزهای اخیر با عناوین مختلف از سوی نهادهای انتظامی – قضایی همچنان ادامه دارد و از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ نفر در استان کرمانشاه دستگیر شده‌اند.

به گزارش ماف نیوز به نقل از یک منبع مطلع از فرمانده‌ی انتظامی استان کرمانشاه، ماموران انتظامی استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون یعنی طی 2 ماه گذشته در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و هماهنگی با مقام قضایی در چندین اقدام مجزا ۱۱۲ نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده‎ی به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

این منبع که نخواتس نامش فاش شود، اعلام کرد: اتهام این عده از افراد خرید و فروش و حمل و نگهداری مواد مخدر ،تهیه و توزیع مشروبات الکلی ، خرید و فروش سیگارهای خارجی، خرید و فروش تجهیزات ماهواره‌ای، سرقت، زورگیری و مالخری بوده که در حین اقدامات مذکور ۱۴ دستگاه خودرو و ۸ دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک و دو دستگاه خودروی فاقد پلاک را توقیف کردند.

پیشتر و در اواسط فروردین ماه سال جاری حدود ۱۸ شهروند کُرد در استان ایلام نیز به دلیل آنچه ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با به اصطلاح بزهکاری خوانده می‌شود دستگیر و روانه‌ی دستگاه قضای حکومت اسلامی ایران شده‌‌ بودند.

کارشناسان امور اجتماعی بر این باروند که در ایران، بیکاری، نبود فضای باز سیاسی و گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر فحشا و اعتیاد از جمله‌ی عوامل افزایش بزهکاری و عدم امنیت اجتماعی در جامعه می‌باشد.‌

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.