چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

75 درصد زندانیان ایران معتاد هستند

آمارهای رسمی می گویند ۷۵ درصد زندانیان معتادند و به گفته وزیر بهداشت زندانیان به “بمب‌های ساعتی متحرک” می‌مانند.
حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان ایران می‌گوید قزل‌حصار بزرگترین زندان کشور با گنجایش ۶ هزار زندانی امروز حدود ۱۴هزار نفر را در خود جای داده است.
وزیر بهداشت می‌گوید در این زندان ۱۴ نفر در ۵ متر مربع و روی تخت‌های سه‌طبقه می‌خوابند و بیماری‌های پوستی، سل و ایدز در یک قدمی زندانیانی هستند که هیچ‌کدام تحت پوشش بیمه نیستند.
اما وضعیت “اسفناکی” که وزیر بهداشت از آن سخن گفته‌ است تنها مختص زندان قزل حصار نیست.
ابوالفضل حجتی‌پور معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور روز سه‌شنبه،۲۹ اردیبهشت در مراسمی گفت گنجایش زندان‌های کشور حدود ۱۱۰ هزار نفر است. این درحالی‌ است که آمارهای رسمی از وجود ۲۱۰ هزار زندانی در ایران خبر می‌دهند.
حجتی‌پور که در همایشی در رشت سخنرانی می‌‌کرد، گفته است: به‌ طور دقیق ۷۳ درصد از زندانیان کشور، به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند.
مراد هاشم ‌زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز روز سه‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) درگفت‌وگو با خبرگزاری “خانه ملت” با اشاره به “مشکلات اعتباری و بودجه‌ای” و انتقاد از این مسئله که “زندان‌ها به حال خود رها شده‌اند” می‌گوید: برخی زندانی‌ها با مصرف مواد مخدر و استفاده ازسرنگ‌های آلوده و چند بار مصرف به انتقال بیماری‌های مسری درمیان زندانیان کمک می‌کنند.
او با اشاره به افزایش بیماری‌های عفونی در زندان‌ها گفت: افراد پس از آزادی از زندان، بیماری خود را به دیگر افراد جامعه نیز منتقل کنند که این موضوع تهدیدی برای بهداشت جامعه است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.