چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

20 شهروند آمریکایی در صفوف نیروهای پیشمرگه علیه داعش می جنگند

20 شهروند داوطلب آمریکایی در صفوف نیروی پیشمرگه کُردستان علیه گروه داعش می جنگند.

به گزارش روداو، این افراد بیش از 11 هزار کیلومتر را طی کرده تا در صفوف نیروهای پیشمرگه سد پیشرویهای داعش باشند و همچون خودشان می گوید از آمریکا به اینجا آمده اند تا ضربه مهلکی به داعش بزنند.

سربازان داوطلب آمریکایی بر روی شانه هایشان نوشته اند: “دوشا دوش پیشمرگه علیه گروهی می جنگیم که می خواهند دنیا را تارکی کنند”.

کیورت یکی از این جنگاوران آمریکایست، که مدت 3 ماه است از واشنگتن به کرکوک آمده و یک سلاح کهنه پیشمرگه را برای خود برگزیده و می گوید: من میدانم این سلاح پیشرفته نیست اما چون پیشمرگه دارای اراده قوی است پیروز می شود.

ایرووین یکی دیگر از جنگاوران آمریکایست که همراه 19 سرباز دیگر در آمریکا به سنگرهای جنگ علیه داعش همراه پیشمرگه مقاومت می کنند و تخصص ویژه ای در جنگ علیه ترور دارد و مدت 5 سال را همراه نیروهای آمریکایی طی کرده و یک سال هم در مناطق مرکزی عراق جنگیده است. او اکنون مانند یک داوطلب همراه تفنگش در جبهه های مقدم در منطقه داقوق می جنگد و از کُردستان حفاظت می کند.

او می گوید برای مدت 6 ماه به کُردستان سفر کرده بودم، اما زمانی که داعش را دیدم تصمیم گرفتم تا زمانی که داعش را از بین می بریم در اینجا بجنگم.

قابل ذکر است، بعد از یورش داعش به بخش های از اقلیم کُردستان_عراق و کُردستان سوریه، تعداد قابل ملاحظه ای از شهروندان اروپایی و آمرکایی و دیگر کشورهای منطقه برای مبارزه علیه نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) به نیروهای مبارز و انقلابی کُردستان ملحق شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.