سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

ورود سالانه نیم میلیون نفر به زندان های ایران

به اذعان معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور ایران سالانه ۵۰۰ هزار نفر وارد زندان های جمهوری اسلامی می شوند.
این کارگزار حکومت در گفتگو با خبرگزاری حکومتی “ایرنا” ضمن بیان خبر فوق، همچنین گفته است: «ظرفیت زندان های کشور بر اساس آخرین آمارها ۱۴۰ هزار نفر می باشد.» وی همچنین اذعان نموده است: «علیرغم فشردگی و تراکم زندان های کشور که منجر به نقض حقوق و آزادی های اولیه زندانیان می شود، طی سالهای گذشته اقدام جدی برای دسترسی زندانیان به شرایط اولیه نگهداری در زندان انجام نگرفته است.»

جهانگیر تصریح کرد: امروزه بالا بودن بیکاری و کمبود مکان های مورد نیاز در زمینه های تخصصی باعث شده که بزه هایی همچون سرقت در استان های محروم، از سایر جرائم بالاتر باشد. اگر امروز جرم سرقت در این استان به عنوان اولین جرم شناخته می شود، نشان دهنده کمبودها و محرومیت های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ بنابراین برای ایجاد امنیت در این استان باید سهم آن داده شود تا به آن جایگاهی که شایسته آن است، نزدیک شود.

وی همچنین گفت: سالانه نیم میلیون نفر وارد زندان های کشور می شوند که این آمار بالا است و بیش از ۵۰ درصد از این جمعیت حداکثر زیر یک ماه در زندان می مانند که نشان دهنده عدم ضرورت زندان است.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی بیان کرد: اگرچه زندان ضرورت است اما زندان جای اشرار و ناامن کنندگان امنیت و نوامیس جامعه است. زندان نباید جای افراد بدهکار و بیمار تبدیل شود به طوریکه امروز ۷۰۰۰ نفر بدهکار دیه، مهریه و نفقه در زندان های کشور وجود دارد که در تلاش هستیم این افراد رهایی پیدا کنند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.