چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

آزادی 2 فعال کارگری کُرد دربند

2 تن از فعالین کارگری کُرد با تودیع وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

به گزارش کمیته هماهنگی، دیروز سه شنبه برابر با  22 اردیبهشت ماه 94 حامد محمود نژاد فعال کارگری وعضو  کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری بعد از تحمل 24 روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر سنندج با کفالت 15 میلیونی از زندان آزاد شد .

لازم به ذکر است که این فعال کارگری روز 29  فروردین در حالی كه براي خريد نان از منزل خارج شده بود كمی بالاتر از خانه اش توسط ماموران لباس شخصی محاصره شده و به گفته شاهدان عینی، به وی حمله كرده و حامد را در زير ضربات مشت و لگد به شدت مصدوم کرده و او را دستگیر مي نمايند .

همچنین روز شنبه 19 اردیبهشت ماه 94 رضا امجدی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری بعد از گذراندن 15 روز بازداشت در بازداشت گاه اداره اطلاعات ،با وثیقه 30 میلیون تومانی از زندان آزاد  شد .

لازم به ذکر است که این فعال کارگری روز 5 اردیبهشت در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بود.

گفتنیست، در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر دهها تن از فعالین کارگری کُردستان و ایران توسط نیرهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی دستگیر و تا کنون از سرنوشت تعدادی از آنان خبری در دستررس نیست.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.