پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

گروگان گرفتن چندین عضو از سپاە پاسداران جمهوی اسلامی ایران در یمن

یک مقام ارشد یمنی اعلام کرد کە چندین عضو از سپاە پاسداران جمهوی اسلامی ایران در یمن از سوی نیروهای این کشور بە اسارت گرفتە شدەاند.

نایف البکری، رئیس شورای مقاومت مردمی یمن کە علیە حوثی‌ها و نیروهای هوادار علی عبدالـلە صالح رئیس جمهور برکنارشدە یمن می جنگد، طی خبری اعلام کرد تعدادی از اعضای سپاە پاسداران ایران توسط نیروهای نظامی این کشور بە اسارت درآمدەاند.

این مقام یمنی در مصاحبە با روزنامە “الوطن” گفت: “اسارت این اعضا سپاە پاسداران نشانە دخالت‌های ایران در جنگ شورشیان حوثی علیە دولت قانونی یمن است”.

در همین رابطە روز دوازدهم اردیبهشت‌ماە ١٣٩٤، امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه دولت روحانی گفت:”امنیت یمن را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم”.

رئیس جمهور یمن منصور‌هادی در گفتگو با روزنامە “الحیات” اذعان کردە، متاسفانە دخالت‌های ایران همچنان هم از طریق حمایت از جدایی‌طلبان حراک و هم با کمک به گروه‌های مذهبی شمال یمن در این کشور ادامه دارد.

سال گذشته نیز مقامات یمنی یک کشتی حامل سلاح‌های سنگین و موشک‌های زمین به هوا را توقیف کرده‌کە این سلاح‌ها از سوی ایران برای شورشیان شیعه یمن ارسال شده بود.

گروه حوثی‌ها نام گروهی شیعه در یمن می‌باشد که بر اساس گزارشات منتشرە تحت حمایت همەجانبه جمهوری اسلامی قرار دارند و از جهت مالی، تسلیحاتی و آموزشی از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند.”

تا کنون شمار زیادی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی آمریکا و غرب نسبت بە دخالت‌های ایران در کشورهای منطقە هشداری دادە و نسبت بە اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق کردەاند.

ایران بارها از سوی جامعە بین‌المللی بە دخالت در امور کشورهای همجوار متهم و خواستار پایان دادن بە دخالت‌های این حکومت در امور کشورهای منطقە شدەاند.

ایران هموارە با تداخل در امور دیگر کشورهای منطقە در راستای منافع خود قدم برداشتە است و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بر این باور هستند که ایران از اصلی‌ترین عوامل بەوجودآمدن بحران کنونی منطقە می‌باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.