چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

نماینده ایلام: پروژه مسدود کردن مرزهای ایران موفقیت آمیز نبوده است

جمهوری اسلامی ایران سالیانیست در تلاش است تا در مسیرهای مرزی که رفت و آمد زیاد است دیوار بسازد و یا خندق بزند و این کار را برای پیشگیری از کار کولبری و کاسبکاری و همچنین فعالیت های نظامی جریانات مخالف حکومت انجام داده است اما تا کنون در این پروژه موفق نبوده و ضمن هزینه های بسیار همچنان دارای کم و کاستی می باشد.

ایران حدود 6 هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد اما اکنون “فتح الله حسینی” نماینده قصر شیرین می گوید: فعالیت های که برای مسدود سازی کامل مرزها صورت گرفته است به قدر کافی نبوده و باید بوجه و امکانات کافی به نیروهای انتظامی و مرزبانی داده شود تا بتوانند مرزها را کاملا مسدود کنند.

حسینی می گوید: برای تامین امنیت مرزها نباید تنها به درست کردن دیوار و دایر کردن دیدبانی نظامی اکتفا شود بلکه در مکانهای که مردم بومی مرزنشین رفت و آمد می کنند باید وظائف حفظ مرزها به ساکنان آنجا داده شود.

نماینده شهر قصرشیرین در مجلس ایران می گوید: اگر به ساکنان مرزها اعتماد بکنیم و همچنین فرصت کاری برای آنها مهیا شود جنبه امنیتی مرزها کاملا حفظ می شود. حسینی همچنین از حفاظت از مرزهای کرمانشاه ابراز رضایت کرد.

اما “احمد شهوانی” نماینده ایلام در مجلس مغایر با نظرات حسینی می گوید: هنوز پروزه مسدود کردن کامل مرزها موفقیت آمیز نبوده و همچنان مقدار زیادی مواد مخدر و مشروب به داخل ایران قاچاق می شود و در مرزها مشکل و عدم امنیت دیده می شود.

شهوانی بر این باور است که هزینه مسدود کردن کامل مرزها افزایش داشته است اما همچنان مسئولین مربوطه از کمبود هزینه ها در این راستا گله دارند.

فرمانده مرزبانیی ناج ماه گذشته در مورد کم شدن بودجه امسال برای مسدود کردن مرزها خبر داده بود و میزان بودجه امسال را 72 میلیارد تومان اعلام کرده بود و بودجه این پروژه در سال گذشته 76 میلیارد تومان بود.

احمد شهوانی که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران می باشد گفت: 80 درصد بودجه ها هزینه شده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.