68 هزار بیسواد در استان کُردستان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از شناسایی ۶۸ هزار نفر بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، رشید قربانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش کردستان تلاش برای کاهش بیسوادی و انسداد این امر در استان است و در همین راستا تلاش می شود که از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره برداری شود.

وی با اشاره به وضعیت استان کردستان در زمینه سواد آموزی بیان کرد: کردستان یکی از استان هایی است که باید در حوزه سواد آموزی به آن توجه زیادی صورت گیرد و در راستای موفقیت فعالیت های این بخش باید از تمامی ظرفیت های استان کردستان بهره برداری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه جامعه هدف ما در حوزه سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: در سطح استان کردستان تعداد ۶۸ هزار نفر بی سواد در این گروه سنی وجود دارد و برابر برنامه ابلاغی، آموزش تعداد ۱۸ هزار نفر از این افراد در برنامه سال جاری آموزش و پرورش قرار دارد.

به گفته معلمان و فعالین عرصه آموزش پرورش کُرد این گفته های مسئولین آموزش و پرورش سنندج درحالیست که هر روز تعداد بیسوادان بیشتر می شود و در مقابل آن وضعیت آموزش و زندگی و معیشت معلمان ایران و کُردستان بد و بدتر می شود.

به گفته فعالین عرصه آموزش و پرورش این آمار که حکومت منتشر می کند آمار واقعی میزان بیسوادی در این استان نمی باشد و آمارها از این بیشتر است.

طی چند ماه گذشته وضعیت زندگی و معیشت معلمان ایران و کُردستان به میزانی وخیم شده است که معلمان چندین بار دست به اعتصاب و تجمع زده و خواستار دستیابی به مطالبات خود شده اند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.