چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

نیم میلیون سوری در محاصره گرفتار شده اند

یکی از آژانس های وابسته سازمان ملل گزارش کرده که نزدیک به نیم میلیون نفر در سوریه بدون دسترسی به کوچکترین امکاناتی در محاصره بسر می برند.

آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک در گزارش سال ۲۰۱۵ خود گزارش کرده که ۴۴۰ هزار شهروند سوری و آواره فلسطینی در بدترین شرایط ممکن توسط گروه های معارض در سوریه محاصره شده اند و به کمترین امکانات بهداشتی، غذایی و امنیتی دسترسی ندارند.

بنا به این گزارش ۱۶۷۵۰۰ شهروند در غوطه شرقی دمشق، ۱۸ هزار نفر در کمپ پناهندگان یرموک، ۲۶۵۰۰ نفر در نبل و ظهرا و ۲۲۸ هزار نفر نیز در استان دیر الزور عمدتا توسط ارتش سوریه و گروه دولت اسلامی محاصره شده اند.

این آژانس افزوده که در طی یک سال گذشته نهادهای وابسته به سازمان ملل توانسته اند به ۱۸ هزار نفر مواد غذایی و ۱۱۹۸ نفر نیز در این مناطق خدمات پزشکی برسانند. خدماتی که معادل ۴ و ۰.۳ درصد از کل جمعیت تحت محاصره می باشد.

اوایل ماه آپریل گروه دولت اسلامی با انتشار تصاویری اعلام کرد که کنترل بخش وسیعی از کمپ پناهجویان فلسطینی یرموک را به کنترل خود در آورده است.

گفته می شود که اکنون گروه داعش از بخش های وسیعی از این اردوگاه عقبنشینی کرده و کنترل آن یکبار دیگر به دست گروه های فسطینی افتاده است.

عدم دسترسی سازمان ملل و نهادهای بین المللی به این مناطق موجب شیوع بیماری های واگیر و همچنین سوء تغذیه شدید در این مناطق شده است.

شایان ذکر است که از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بر اثر درگیری میان گروه های مخالف و دولت سوریه کشته شده اند که بیشتر قربانیان را شهروندان غیر نظامی تشکیل می دهند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.