سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

3 تن دیگر در زندان ارومیه اعدام شدند

صبح امروز چهار شنبه 2 اردیبشت ماه ( ۲۲ آوریل ) حکم اعدام سه زندانی محکوم به قصاص در زندان مرکزی اورمیه اجرا شد.

یک منبع مطلع در تماس با شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان, هویت دو تن از زندانیان را پیمان مرادی از بند روان درمانی و یعقوب اراچیان از بند ۳و۴ اعلام کرد و هویت نفر سوم هنوز مشخص نشده است.این سه زندان روز گذشته از بندهای خویش به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده و صبح روز جاری با حضور اولیای دم حکم قصاص آنها اجرا شد.

در مدت سه روز گذشته حکم اعدام 7 زندانی در زندان ارومیه اجرا شده است. پیشتر در روز دوشنبه ۱ اردیبشت ماه نیز حکم اعدام چهار زندانی جرایم مواد مخدری به نامهای لقمان معزیریگفتنیست, طی یک ماه گذشته و بویژه بعد از توافق اتمی میان ایران و گروه 5 +1 میزان آمارها در ایران به میزان زیادی افزایش داشته و همچون خصلت همیشگی جمهوری اسلامی طی بیش از 3 دهه حاکمیت خود هر زمان امتیازاتی به جامعه جهانی می دهد فشارها را علیه شهروندان داخل ایران افزایش می دهد. علی جلیلی ، بحرالعلی یحیی‌نژاد و بهنام احمدی در محوطه زندان مرکزی اورمیه اجرا شده بود.

گفتنیست، طی یک ماه گذشته و بویژه بعد از توافق اتمی میان ایران و گروه 5 +1 میزان آمارها در ایران به میزان زیادی افزایش داشته و همچون خصلت همیشگی جمهوری اسلامی طی بیش از 3 دهه حاکمیت خود هر زمان امتیازاتی به جامعه جهانی می دهد فشارها را علیه شهروندان داخل ایران افزایش می دهد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.