سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

یک ایرانی به اتهام جاسوسی در اسرائیل به ۷ سال زندان محکوم شد

دادگاهی در اسرائیل یک ایرانی با تابعیت بلژیکی را به اتهام جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم کرد. وکیل مدافع این فرد، مجازات تعیین‌شده از سوی دادگاه اسرائیلی را “خفیف و معقول” توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسرائیل، یک ایرانی با گذرنامه بلژیکی روز سه‌شنبه (۲۱ آوریل/ اول اردیبهشت) به “اتهام جاسوسی برای ایران” در دادگاهی در نزدیکی تل‌آویو محاکمه و به ۷ سال زندان محکوم شد.

نام این فرد در پاسپورت بلژیکی “آلکس مانس” و نام واقعی او “علی منصوری” است. “آویگدور فلدمن” وکیل مدافع علی منصوری در سالن دادگاه در شهر لود، در نزدیکی تل‌آویو به خبرنگاران گفت، حکم دادگاه علیه موکلش “خفیف و معقول” است.

وکیل مدافع متهم ایرانی افزود: «دادگاه در نهایت استدلال‌های ما را مد نظر قرار داد که متهم هیچ آسیبی به امنیت اسرائیل وارد نساخته است.» متهم یک سال و نیم پیش بازداشت شده و به گفته وکیل‌اش، این مدت جزو دوره محکومیت زندان او محسوب خواهد شد.

علی منصوری ۵۶ سال دارد و در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ همسر بلژیکی داشته است. او در سپتامبر ۲۰۱۳ در فرودگاه بن‌گوروین تل‌آویو اندکی پیش از پرواز به سوی بروکسل بازداشت شد. وی به هنگام بازداشت عکس‌هایی از سفارت آمریکا در تل‌آویو به همراه داشت.

طبق اسناد دادگاه، منصوری در سال ۲۰۱۲ توسط واحد ویژه سپاه پاسداران ایران استخدام شده است. او در بازجویی اعتراف کرده که ماموریت داشت به عنوان بازرگان، یک “شرکت پوششی” برای سپاه پاسداران ایران جهت تولید شیشه‌های مخصوص تاسیس کند. در اسناد دادگاه آمده است که از این طریق آن‌ها می‌خواستند به “منافع اسرائیل و غرب” لطمه بزنند.

بر اساس اسناد دادگاه، علی منصوری برای تاسیس چنین شرکتی در ژوئیه ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۳ به اسرائیل سفر کرده است.

آویگدور فلدمن، وکیل مدافع علی منصوری هم‌چنین گفت، موکل او و خانواده‌اش از سوی ماموران امنیتی ایران برای انجام چنین کاری زیر فشار بوده‌اند. او افزود، با توجه به مجموعه شرایط، ما حکم دادگاه را عادلانه و قابل‌فهم می‌دانیم. بنابراین درخواست تجدید نظر نخواهیم کرد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.