چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

یک فرمانده و یک عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

رسانه های ايران از كشته شدن هادی کجباف یکی از فرماندهان سپاه پاسداران وهمراهش حسین بادپا از اعضاى سپاه كرمان ، در منطقه «بصری الحریر» استان «درعا» در جنوب سوریه خبر دادند.

به گزارش خبر گزارى حکومتی ” تسنيم ” کجباف روز ۳۰ فروردین در درگیری هاى جنوب سوريه کشته شده است. هادی کجباف یکی از فرماندهان ارشد سپاه «شوشتر» بود که با آغاز درگیری‌ها در سوریه و با ماموریت آموزش و سازماندهی نیرو‌های «مدافع حرم» به این کشور اعزام شده بود.

خبرگزاری حکومتی” ابنا ” به نقل از ” منابع آگاه ” خبر كشته شدن اين فرمانده ایرانی که “مسئولیت ساماندهی نیروهای مدافع حرم در سوریه” را بر عهده داشت، تأييد كرده وگفته ” کجباف از اولین نیروهای مستشار ایرانی بود که در سوریه حاضر شد”.

اين خبرگزاری از سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران ،نقل كرده كه در نشست خبری 26 شهریور 1391 اعلام کرده بود که “از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که برای دفاع از سوریه که در حلقه مقاومت است، انتقال تجربیات خود و هرگونه کمک فکری را داشته باشد”.

برخى از رسانه ها تعداد نيروهاى كشته شده فرماندهان واعضاى سپاه پاسداران ايران از ابتدای جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ که در كنار بشار اسد عليه نيروهاى مخالف می‌جنگیدند را دست كم 200 نفر اعلام كرده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.