چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

ورشکستگی شهرک صنعتی ایلام بیکاری 200 کارگر را در پی داشت

شهرک صنعتی ایلام با کمبود بودجه و نقدینگی روبرو شده و این روند، بلاتکلیفی ٢٠٠ کارگر شاغل در واحدهای تولیدی این شهرک را بە همراه داشته است.

به گزارش منابع خبري، شهرک صنعتی ایلام طی ماه‌های اخیر با کمبود بودجه مواجه و این امر تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی‌اش و بلاتکلیفی ٢٠٠ کارگر را در پی داشتە است.

با تعطیلی سە واحد پلاستیک‌سازی، بسکویت‌سازی و خشک‌بار شهرک صنعتی ایلام به دنبال کمبود نقدینگی، بیکاری ٢٠٠ کارگر شاغل این ٣ واحد تولیدی بالقوە بودە و هم‌اکنون وضعیت اشتغال آنان مبهم می‌باشد.

گزارش منتشرە حاکی از این است که این وضعیت درصورتی است که فرمانداری، نمایندگان مجلس و استانداری ایلام از مسئولیت پیگیری وضعیت موجود این شهرک شانه خالی کرده و خواهان حل مشکلات این واحدها و بیکار شدن حدود ٢٠٠ کارگر شاغل نیستند.

تعطیلی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام و ورشکستگی این واحدها در حالی است که پیشتر مدیر عامل این شهرک از پرداخت ١٢ میلیارد تومان اعتبار به شهرک های صنعتی نیمه تمام استان ایلام خبر داده بود.

پیشتر نیز فعالیت واحد صنعتی فولاد نورد ایوان متوقف و به دلیل عدم پرداخت بیمه‌ی بیکاری و بلاتکلیفی ٤٥ کارگر اخراجی از شهرک صنعتی ایوان را در پی داشت این در حالی است که بیکاری مهم‌ترین معضل شهروندان کُرد به ویژه جوانان در استان ایلام می‌باشد.

واحد صنعتی فولاد نورد ایوان در زمینه ساخت و تولید میلگرد آجدار فولادی فعالیت داشت و از آن به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی انواع میلگرد در کُردستان ایران نام برده می‌شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.