چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

4 تن دیگر در ارومیه اعدام شدند

یک منبع از زندان ارومیه به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت که ساعت ۱ بامداد امروز دو شنبه 31 فرودین ماه حکم چهار نفر از پنج زندانی محکوم به اعدام که از صبح دیروز جهت اجرای حکم به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده بودند، اجرا شد.

به گفته‌ی این منبع احکام لقمان معزیری، علی جلیلی، بحرعلی یحیی‌زاده و بهنام احمدی اجرا شده ولی به دلایل نامشخص حکم منصور یوسفی اجرا نشده است. خانواده‌ی این زندان دیروز بعد از ظهر بعد از اطلاع از احتمال اجرا حکم بستگان خویش به زندان ارومیه مراجعه کرده و در مقایل زندان تجمع کرده که با دخالت مامورین زندان این تجمع به خشونت کشیده شده و شیشه‌های درب‌های ورودی زندان از سوی تجمع‌کنندگان شکسته شد.

این منبع در پایان افزود که بعد از اجرای حکم و انتقال اجساد به پزشکی قانونی جنازه‌ها تحویل خانواده‌ها داده شده است.

همچنین روز گذشته در ندامتگاه مرکزی کرج در استان البرز، یک زندانی به اتهام مواد مخدر و 4 زندانی به اتهامات تجاوز به عنف به دار آویخته شدند.

گفتنیست، طی یک ماه گذشته و بویژه بعد از توافق اتمی میان ایران و گروه 5 +1 میزان آمارها در ایران به میزان زیادی افزایش داشته و همچون خصلت همیشگی جمهوری اسلامی طی بیش از 3 دهه حاکمیت خود هر زمان امتیازاتی به جامعه جهانی می دهد فشارها را علیه شهروندان داخل ایران افزایش می دهد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.