سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

بیش از 4 میلیون و نیم از بیکاران ایران فارغ‌التحصیلان می باشند

وزیر کار و رفاه اجتماعی ایران به بیکاری 4 میلیون و نیم نفری فارغ‌التحصیلان در ایران اعتراف کردە است، آماری که همچنان رو به افزایش است.

آمارهای رسمی ایران که از طرف مرکز آمار کشور منتشر شده است، نشان می‌دهند که در حال حاضر حداقل 4 میلیون و نیم نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ایران، بیکار هستند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی ایران در این خصوص با استناد به آمارهای رسمی عنوان کرده است که بیش از 4 میلیون و نیم فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در ایران بیکار هستند و آمار بیکاری در حوزەی فارغ‌التحصیلان روند رو به افزایشی در پیش دارد .

وضعیت نابسامان اقتصادی در ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا، ورشکستگی کارخانه، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در ایران و به خصوص کردستان را در پی داشته است.

شمار زیادی از شهروندان ایران، گزارشات آماری منتشرە از طرف ایران را آماری نادرست قلمداد می‌کنند و بر این باورند که در حال حاضر بالغ بر 10 میلیون نفر از ساکنین ایران که حداقل 5 میلیون نفر ازاین آمار را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، بیکار هستند، اما به دلیل عدم وجود مراکز آمارگیری مستقل، آمار صحیح و دقیقی از شمار بیکاران و نرخ بیکاری در ایران انتشار نمی‌یابد.

نبود کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باعث شدە است که سالانه بیش از یک میلیون نفر به تعداد بیکاران در ایران اضافه شود و این هم افزایش فرار مغزها از ایران را به دنبال داشتە است.

در حال حاضر ایران از لحاظ فرار مغزها و به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مقام اول را در جهان داراست.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.