چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

معلمان کُردستان و ایران بار دیگر دست به تجمع اعتراضی زدند

اکثر معلمان کُردستان و ایران بار دیگر و برای پایان دادن به تبعیضات و همچنین دستیابی به خواستهای خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش “زاگرُس پُست”، امروز پنجشنبه 27 فروردین ماه در اکثر شهرهای ایران و بویژه کُردستان معلمان معترض دست با برافراشتن پلاکارد و کاغذهای که بر آنها شعار نوشته شده بود دست به ایجاد تجمعات اعتراضی زدند.

اجرای مصوبه “زاد کردن حقدست کارمندان دولت” و اتمام به حاشیه راندن و تبعیض علیه معلمان، تحصیل به زبان مادری، خواستهای اصلی اعتصاب معلمان معترض بود.

معلمان معترض خواهان این شدند که امسال 70% به حقوقی که اکنون از وزارت آموزش و پرورش دریافت می کنند اضافه شود زیرا این میزان حقوق پاسخگوی معیشت آنها نمی باشد.

جای یادآوریست، مدتی پیش کانون صنفی معلمان ایران طی بیانیه ای از معلمان خواسته بود بار دیگر دست به تجمع اعتراضی بزنند و در همین رابطه نیز تعدادی از معلمان مورد تهدید و فشار مراکز حکومتی قرار گرفتند و همچنین 2 بار دیگر نیز در تاریخ 3 و 10 اسفند سال 1393 خورشیدی به منظور دستیابی به خواست و مطالباتشان معللمان به خیابان ها ریختند و در مقابل آموزش و پرورش شهرهای خود تجمع کردند اما تا کنون نیز کوچکترین خواست معلمان عملی نشده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.