در آذربایجان غربی به ازای هر ٥ مورد ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود

طی سال گذشتە در استان آذربایجان غربی در مقابل هر ٥ ازدواج یک مورد طلاق صورت گرفتە و این میزان بە شیوەای چشم‌گیر در این استان همچنان رو بە افزایش است.

آمار‌های رسمی ادارەی ثبت احوال رژیم ایران در استان آذربایجان غربی نشان می‌دهند کە آمار طلاق در این استان رو بە افزایش و میزان ازدواج روندی روبەنزول داشتە است.

آمارهای ادارەی ثبت‌وحوال رژیم ایران در استان آذربایجان غربی نشانگر این هستند که در سال گذشتە ٣٥ هزار و ١٠١ مورد ازدواج ثبت شدە کە نسبت بە سال ١٣٩٢ در برابر ٥،٥ کاهش داشتە است.

بر اساس این آمارها سال گذشتە ٦ هزار و ٤١٣ مورد طلاق در سطح استان بە ثبت رسیدە کە نسبت بە سال ١٣٩٢، ١/١٤ افزایش داشتە است.

همچنین در سال گذشتە ٥ هزار و ٥٥٠ طلاق در سطح شهرها ثبت شدە کە ١٣ درصد افزایش داشتە و ٨٣٦ مورد مربوط بە روستاها بودە کە ٩/٢١ درصد افزایش داشتە است.

در همین ارتباط، رئیس ادارە ثبت‌واحوال رژیم در شهرستان مهاباد اعلام کردە، میزان طلاق در این شهر ٢٢ درصد افزایش داشتە است.

وی در همین زمینە اعلام کردە است، در سال گذشتە ٦٢٢ مورد طلاق در این شهرستان بە ثبت رسیدە کە از این تعداد ٥١٠ مورد در شهر و ١١٢ مورد در روستا ثبت شدە است.

بر اساس پژوهش‌ها، بیکاری و اعتیاد بە مواد مخدر یکی از مهمترین عوامل طلاق بە حساب می‌آید و افزایش میزان آلودە‌شدگان بە مواد مخدر و میزان بیکاری در استان ارومیە آمار طلاق را با افزایش چشمگیر روبرو کردە است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.