چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

بسیاری از ایالت‌های آمریکا قصد دارند تحریم‌‌های خود علیه ایران را ادامه دهند

خبرگزاری رویترز با اشاره به نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای در گزارشی به تحریم‌های ایالتی آمریکا علیه تهران پرداخته و نوشته است که بسیاری از این ایالت‌ها احتمالاً همچنان بر تحریم‌های جداگانه خود علیه ایران پافشاری کنند، امری که روابط میان دو کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد.

این گزارش عنوان می‌کند که هم‌اینک بیش از ۲۰ ایالت آمریکا علیه شرکت‌هایی که تحریم‌ها علیه ایران را نادیده بگیرند قوانین تنبیهی دارند w این قوانین تنبیهی از جمله باعث می‌شوند که چنین شرکت‌هایی از انجام معامله با صندوق‌های بازنشستگی که اعتبار آنها میلیاردها دلار است، محروم شوند.

بنا بر این گزارش بیش از نیمی از این ایالت‌ها تنها در صورتی به تحریم‌های خود علیه ایران خاتمه می‌دهند که به گفته آنها ایران از حمایت تروریسم دست بردارد یا این که تمام تحریم‌های فدرال ایالات متحده علیه ایران لغو شود. حتی دو ایالت کانزاس و میسیسیپی تحریم‌های جدیدی را هم علیه ایران در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها به کنگره ایالات متحده درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای هشدار داده بود، اما برای مثال سناتور ایالت فلوریدا، سناتور ایالتی، دان گتز، تاکید می‌کند که تحریم‌های سرمایه‌گذاری این ایالت هیچ ربطی به مذاکرات دولت اوباما با ایران ندارد.

رویترز می‌نویسد سناتورهای بیش از ۱۰ ایالت که این خبرگزاری با آنها تماس گرفته، تاکید کرده‌اند که حتی اگر دولت آمریکا به توافق با ایران دست یابد، قصد ندارند سیاست‌های خود را در رابطه با ایران تغییر دهند از جمله سناتورهای ایالات فلوریدا، میشیگان و جورجیا.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.