چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

شکار یک قلاده پلنگ نادر در ایلام

یکی از اهالی شهرستان ایوان پس از شکار گونه ای نادر از پلنگ های موجود در کوه های زاگرس در کنار لاشه آن عکس گرفته و آن را منتشر می کند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان این پلنگ “بالغ سه تا چهار ساله” در کوه‌های “شره زول” شهرستان ایوان و توسط افراد یک خانواده عشایری ساکن در این منطقه کشته شده است.
علی محمودی در این رابطه به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته است “با وجود اینکه متهم اصلی این اقدام شناسایی و تحویل محاکم قضایی شده اما وی با انکار این موضوع هنوز به شکار این جانور و همدستان خود اعتراف نکرده و درباره سرنوشت لاشه این حیوان نیز سخنی به میان نیاورده است”.
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان میزان ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست بابت شکار این حیوان 5 میلیون تومان” بوده و جریمه کیفری فرد خاطی نیز از سوی قاضی پرونده تعیین می‌شود.
هفته گذشته نیز محیطبانان استان کهکیلویه و بویر احمد لاشه یک قلاده پلنگ زاگرس را در کوه های جنوب این استان یافته بودند که گفته می شود بر اثر خوردن طعمه آغشته به سم کشته شده است.
علی رغم نبود آمار مشخص و دقیقی از شمار پلنگ های موجود در زیستگاه های زاگرس، اما به گفته بسیاری از کارشناسان محیط زیست این گونه جانوری به دلایلی چون شکار و کاهش طعمه در طبیعت در پی بروز خشکسالی های اخیر و همچنین مسموم شدن توسط روستائیان در معرض انقراض می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.