سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

رئیس جمهور یمن: دو افسر سپاه پاسداران در یمن دستگیر شده اند

رئیس‌جمهور یمن ضمن انتقاد شدید از رژیم ایران نسبت به پشتیبانی از حوثی‌ها اعلام کردە است که دو تن از افسران سپاه پاسداران رژیم ایران در یمن دستگیر شدەاند.

به گزارش العربیه، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری طی سخنانی در هیأت رئیسەی “گروه بسیج مردمی برای حمایت از دستاوردهای ملی یمن” اعلام کردە است: دو تن از افسران سپاه پاسداران رژیم ایران در حالی که برای ساخت کارخانه تولید موشک در یمن برنامه‌ریزی می‌کردند، دستگیر شدەاند.

رژیم اسلامی ایران با دخالت در امور داخلی یمن و پشتیبانی از حوثی‌ها درصدد گرفتن امتیاز در سوریه می‌باشد.

رئیس‌جمهوری یمن در سخنان خود همچنین با تاکید بر اینکه در ایران چهار کانال علیه یمن فعالیت می‌کنند اعلام نمودە است: “عبد الملک الحوثی مشاورانی دارد که در ایران هستند”.

عبد ربە منصور هادی رئیس جمهور یمن چندی پیش در نشست سران اتحادیە عرب اعلام نمودە بود که رژیم ایران با دخالت‌های خود کشور یمن را بە ویرانی کشاند و این رژیم باید مسئولیت این شرایط را بە عهدە بگیرد.

در این زمینە، کمیته‌ای از کارشناسان وابسته به شورای امنیت سازمان ملل متحد که اوضاع یمن را تحت نظر دارند نیز طی گزارشی به شورای امنیت، از هم‌پیمانی حوثی‌ها و علی عبدالله صالح و همچنین پشتیبانی‌های همەجانبەی رژیم ایران از گروه شبەنظامی حوثی‌ها پردە برداشتە‌اند.

چند روز پیش، سرتیپ احمد عسیری سخنگوی رسمی توفان قاطعیت اعلام کردە بود: رژیم اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان خدمات آموزشی و لجستیکی در اختیار حوثی‌های وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن قرار می‌دهند.

این مقام بلندپایەی نظامی در سخنان خود تاکید نمودە بود که “حامیان حوثی‌ها به سرنوشت آن‌ها دچار خواهند شد”

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.