چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

سمینار یادبود مقاومت 24 روزه سنندج در کشور آلمان برگذار شد + عکس

سمیناری تحت عنوان جنگ یک شهر (شەڕی شارێك) به مناسبت 35مین سالیاد مقاومت 24 روزه مردم قهرمان شهر سنندج در مقابل نیروهای اشغالگر جمهوری اسلامی در شهر فرانکفورت آلمان برگذار گردید.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، سمیناری جنگ یک شهر روز جمعه 21 فروردین ماه به مناسبت مقاومت 24 روزه مردم شهر سنندج علیه نیروهای اشغالگر جمهوری اسلامی برگذار شد.

این سمینار ساعت 4 بعداظهر با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت یاد جانباختگان جنبش انقلابی کُردستان آغاز شد و بعد از آن ارائه دهنده برنامه با ایراد سخنانی در مورد دلایل برگذاری این سمینار به کارهای خود ادامه دادند و که شامل چگونگی تحمیل این جنگ علیه ملت کُرد و همچنین نتایج و تجربیات و تحلیل تاثیرات “سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی” بود.

نخستین سخننان از طرف “تیفور بتحایی” ایراد گردید که از جنبه سیاسی این جنگ و مقاومت را ارزیابی کرد، پس از وی “گلریز قبادی” به نقش و تاثیر زنان اشاره کرد و بعد از وی “آریز داراپور” مسائل رسانه ای و کمبودهای وسعت رسانه ای شدن این مقاومت را ارزیابی و فیلمی که خود از زمان این جنگ تهیه کرده بود به حضار ارائه داد، پس از آن “یدالله بیگلری” ضمن یاد کردن از “خالد رحمتی” یکی از فرماندهان این جنگ که از طرف “کومه له” برای مشارکت در این جنگ سازماندهی شده بود و طی روزهای گذشته جان سپرد، به ایفای نقش و تاثیرات و چگونگی مشارکت مردم و همچنین همکاری نیروهای پیشمرگه اشاره داشت و آخرین مبحث نیز از طرف “بابا شیخ ناصری” ارائه گردید که جوانب نظامی و تاریخی این جنگ و مقاومت را تشریح کرد.

این سمینار بعد از ارائه این پنلها و بعد از 6 ساعت کار فشرده در مورد زوایای گوناگون جنگ و مقاومت 24 روزه سنندج، ساعت 10 شب به پایان رسید.

جای یادآوریست، بعد از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی و با فتوای خمینی علیه کُردستان نیروهای زمینی، دریایی و آسمانی جمهوری اسلامی با تمام قوا به کُردستان حمله کردند و یکی از برگ های ذرین مقاومت و ایستادگی خلق کُرد علیه اشغالگران، جنگ 24 روزه سنندج است، که بسیاری این مقاومت را با مقاومت مردم شهر کوبانی مقایسه می کند، که طی آن صدها تن ازجمله زنان و کودکان قربانی هجوم نیروهای جمهوری اسلامی شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.