سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

ضرب و شتم دانشجویان توسط بسیجیان در دانشگاه سنندج

مراسم معارفه‌ی نامزدهای انتخابات شورای امور فرهنگی دانشگاه سنندج پس از سخنان رییس دانشگاه سنندج، توسط بسیج دانشجویی به آشوب کشیده شد.

به گزارش ماف نیوز، پس از سخنان “سامان.خ” یکی از مدیران امور فرهنگی دانشگاه سنندج که در انتقاد به جو امنیتی و فضای بسته حاکم بر دانشگاه صورت گرفت، ادامه‌ی این مراسم توسط بسیج دانشجویی و با دخالت حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی به آشوب کشیده شد، که در پی ضرب و شتم دانشجویان و خروج دانشجویان از سالن، مراسم نیمه تمام باقی ماند.

این فعال فرهنگی اعلام کرده بود که زبان کُردی نباید به صورت واحد اختیاری تدریس شود بلکه باید به صورت اجباری، در دانشگاه سنندج تدریس گردد.

پس از این حادثه، از وضعیت و سرنوشت این فعال فرهنگی سنندجی که در جریان این حادثه مورد ضرب وشتم قرار گرفته بودند، اطلاعی در دسترس نیست.

در این برنامه قائم مقام پیشین بسیج دانشجویی ضمن دفاع از برخوردهای صورت گرفته نهادهای امنیتی با دانشجویان این دانشگاه و “نخاله” خطاب‌کردن دانشجویان دگراندیش، به تحریک و اهانت به دانشجویان پرداخت.

بخش امور فرهنگی دانشگاه سنندج با حکم هیئت نظارت و با پیگیری هیات امنا اداره میشود اما بخش امور بسیجی این دانشگاه، آنان را به افکار ملی متهم کرده و اعلام کرده است که میبایستی تمامی مسئولین بخش فرهنگی دانشگاه سنندج عزل گردند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.