تشیع جنازه 7 تبعه پاکستانی سپاه پاسداران ایران در شهر قم

همزمان با تشییع جنازه هفت تبعه پاکستانی کشته شده در سوریه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از بررسی طرحی در این کمیسیون برای اتباع خارجی عضو سپاه پاسداران ایران خبر داد.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، گفته است که این طرح «ارتباط مستقیمی» با «حضور نیروهای پناهنده افغان در حرمین شریفین» ندارد، اما در عین حال افزوده است که «این ‌قبیل موضوع‌ ها دست به دست هم می‌دهد».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جنازه‌ هفت نفر از نیروهای پاکستانی که در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند، روز پنج‌شنبه، ۲۰ فروردین، در شهر قم تشییع و به خاک سپرده شد.

این خبرگزاری از طاهر حسین، جمیل حسین، جاوید حسین، باقر حسین، سید رضی شاه، قادر علی و قابل حسین به عنوان اعضای «گردان زینبیون» پاکستان نام برده است که به گفته این خبرگزاری در «نبرد با تکفیری‌ها در جبهه سوریه» کشته شده‌اند.

در همین حال خبرگزاری ابنا از یکی از این کشته‌شدگان به نام «جمیل حسین» با لقب «چمچه مار» نام برده و نوشته است که او پیش از این در منطقه «پاراچنار» پاکستان با نیروهای طالبان می‌‌جنگیده است.

تشییع جنازه این اتباع پاکستان در شهر قم در حالی است که در اسفندماه سال ۹۳ نیز جنازه ده نفر از نیروهای افغانِ کشته شده در جنگ داخلی سوریه، در شهرهای مشهد و قم تشییع و به خاک سپرده شد.

گفتنیست، با آغاز جنگ داخلی در سوریه و همچنین یورش داعش به عراق و تصرف بخشی وسیعی از خاک این دو کشور، ایران تعداد کثیری از اتباع خارجی را با پرداخت ماهانه هزار دولار برای حظور در جبهه های جنگ استخدام و اعزام کرده و تا کنون دهها تن از آنها همراه تعدادی از فرمانده های ایرانی در این جنگ کشته شده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.