پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

کمبود هزار و 500 کلاس درس در مدارس استان کُردستان

استان کُردستان هزار و 500 کلاس درس کم دارد و مسئولین استان می‌گویند این کمبود را باید از طریق مجمع خیرین مدرسه ساز جبران کرد.

“سید احسن علوی” نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس جمهوری اسلامی در جلسه مجمع مشورتی خیرین مدرسه ساز استان کُردستان با اشاره به اینکه در گذشته نیاز سنجی و مکان سنجی احداث مدرسه در کردستان درست انجام نشده است افزود: به این دلیل اکنون بیشتر مدارس استان تخریب شده است.
وی به کمبود هزار و 500 کلاس درس در استان کُردستان اشاره کرد و گفت: با اعتبارات اندک دولتی نمی توان این کمبود را جبران کرد و از این رو نیاز به کمک های مجمع خیرین مدرسه ساز داریم.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود خواستار ترویج امر مدرسه سازی و مشارکت در فعالیت های عام المنفعه شد و گفت: ثروتمندان زیادی در استان سنندج داریم اما کار خیر نمی‌کنند.
انتقاد این مقام مسئول حکومتی از شمار اندک خیرین مدرسەساز در کُردساان در حالی است کە بنا بە قانون اساسی تحصیل در مدارس برای دانش‌آموزان در ایران رایگان و دولت موظف بە تامین امکانات آن می‌باشد.
در همین جلسە رشید قربانی  مدیرکل آموزش و پرورش استان کُردستان نیز با اشاره به اینکه 1 میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان سرانه دانش آموزی به استان اختصاص یافته است،  آن را رقم پایینی دانست و گفت: به هر دانش آموز حدود 3 هزار تومان سرانه می رسد که با این مقدار نمی توان به مشکلات مدارس رسیدگی کرد.
گفتنی است استان کُردستان 256 هزار دانش آموز دارد که در بیش از سه هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.