سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۰ گروه از خاک پاکستان علیه ایران فعالیت می‌کنند

قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران گفت که “بیش از ۸۰ گروه متخلف” از خاک پاکستان علیه ایران عملیات “خرابکارانه” انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرتیپ رضایی چهارشنبه ۱۹ فروردین تاکید کرد که در طول یک سال گذشته و در نواحی مرزی جنوب شرقی ایران، “بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی از خاک پاکستان” به وقوع پیوسته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به واقعه اخیر کشته شدن هشت مامور مرزبانی ایران در جنوب استان سیستان و بلوچستان، از دولت پاکستان خواست “نسبت به کنترل مرزهای کشور خود اهتمام بیشتری نشان دهد”.

این مرزبانان دوشنبه گذشته، در پی حمله عده ای مسلح کشته شدند که به گفته مقام های ایرانی از پاکستان به داخل ایران نفوذ کرده بودند. به گزارش رسانه های ایران، عاملان این حمله پس از انجام عملیات خود به پاکستان بازگشتند.

علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی سیستان و بلوچستان، دو روز پیش از مقام های پاکستان خواست تا مهاجمان را دستگیر کرده و به ایران تحویل دهند.

در پی حمله روز دوشنبه، گروه جیش العدل با انتشار عکس هایی از شبیخون به نیروهای ایرانی، مسئولیت این اقدام را به عهده گرفت.

گروه جیش‌العدل در سال های گذشته، مسئولیت چند حمله مسلحانه را در مناطق مرزی جنوب شرق ایران بر عهده گرفته است.

طی چند سال اخیر، مناطق مختلف این استان شاهد مواردی جدید از بمب‌گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگان‌گیری از طرف نیروهای بلوچ و همچنین بازداشت، شکنجه و اعدام جوانان بلوچ بوده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.