چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

بیش از 60 شکارچى در مهاباد پارسال شکار را رها کردند

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: بیش از 60 شکارچی در این شهرستان سال گذشته شکار را رها کرده و به دوستداران محیط زیست پیوستند .

کامران حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری حکومتی ایرنا افزود: سال گذشته در چندین مرحله شکارچیان با رهاسازی پرندگان، شکستن اسلحه های شکاری خود و آتش زدن قفس ها، برای همیشه شكار را کردند.

وی اظهار کرد: با افزایش آگاهی عمومی از مسائل و آموزه های زیست محیطی، بسیاری از شکارچیان به منظور اعلام انزجار از شکار و حمایت از حیات وحش از شکار اظهار ندامت کرده اند.

حسینی اضافه کرد: سال گذشته جمعی از شکارچیان این شهرستان نیز با مراجعه به اداره محیط زیست ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از شکار از این اداره خواستند تا پرندگان شکار شده خود را رهاسازی کنند.

وی افزود: بزرگ ترین گروه از این شکارچیان در مرداد ماه سال گذشته که تعدادشان 50 نفر بود در آیینی که در ارتفاعات سه کانیان مهاباد برگزار شد با رهاسازی تعداد زیادی پرنده کبک، قفس های نگهداری آنها را نیز امحا کرده و در آتش سوزاندند.

حسینی ادامه داد: برخی از این شکارچیان 40 تا 50 سال بود که در این شهرستان به شکار پرندگان و حیوانات مشغول بودند که سال گذشته برای همیشه شکار را رها کردند.

جای یادآوریست: سال گذشته به منظور حفظ محیط زیست کُردستان و دوری جستن از پدیده نادرست شکار کردن, در اکثر شهرهای کُردستان شکارچیان دست به رهاسازی پرندگان قفسی خود زده و قفس ها را به آتش کشیدن و یک حرکت زیبا و قابل توجه را آغاز کردند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.