پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

کشف 11 گور دسته جمعی در شهر تکریت

دولت عراق یک هفته پس از بازپس‌گیری شهر تکریت، نبش‌قبر گورهای دسته جمعی این شهر را آغاز کرد. در تکریت تا کنون 11 گور جمعی پیدا شده که پیکر قربانیان گروه تروریستی دولت اسلامی در آنها مدفون شدند.

گروه‌های پزشک قانونی عراق خارج کردن اجساد از گورهای دسته جمعی در تکریت را آغاز کرده‌اند. دولت عراق در این شهر 11 گور جمعی پیدا کرده است.

یک سخنگوی دولت این کشور سه‌شنبه ۱۸ فروردین اعلام کرد در این گورها پیکر صدها سربازی دفن شده است که سال گذشته توسط گروه تروریستی دولت‌اسلامی (داعش) کشته شده‌اند.

به گزارش آسوشیتد پرس٬ کمیل امین٬ از وزارت حقوق بشر عراق گفت کار از روز دوشنبه و در هشت منطقه در داخل مجتمع قصرهای ریاست‌جمهوری به جا مانده از دوران صدام حسین در تکریت آغاز شده است.

مقامات عراقی می‌گویند شبه‌نظامیان گروه تروریستی دولت اسلامی بیشتر قربانیان را در این هشت منطقه به قتل رساندند. به گفته کمیل امین، دست کم ۴۷ جسد روز دوشنبه از گورهای کشف شده بیرون کشیده شد.

قرار است آزمایش‌های شناسایی هویت بر اساس تست‌های DNA انجام شده بر روی حدود ۸۵ درصد خانواده‌های قربانیان، صورت گیرد. وزارت حقوق بشر عراق پیش‌بینی ضمن تأکید بر ادامه جستجو پیش‌بینی کرده است که گورهای دسته جمعی بیش‌تری در تکریت پیدا شوند.

گروه تروریستی دولت اسلامی در ژوئن گذشته تکریت٬ شهر زادگاه صدام حسین٬ دیکتاتور سابق عرا٬ را تصرف کرد و حدود هزار و ۷۰۰ سرباز پایگاه هوایی اسپایکر را که در تلاش برای گریز بودند، دستگیر کردند و اعلام داشتند که آنها را به صورت گروهی تیربارن می کنند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.