8 تن از مرزبانان جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان کشته شدند

چند ساعت بعد از بیانیه سپاه پاسداران در مورد درگیری و انهدام یک گروه تروریستی، خبری در مورد کشته شدن 8 مرزبان جمهوری اسلامی در همان حوالی مکان درگیری منتشر شد.

“علی اصغر میر شکاری” مشاور استاندار سیستان و بلوچستان چند ساعت بعد از انتشار بیانیه ای از طرف سپاه پاسداران مبنی بر انهدام یک گروه تروریستی در همان استان، طی مصاحبه ای با خبرگزاری حکومتی ایرنا، گفت: نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی در منطقه نگور در مرز پاکستان با چند فرد مسلح دچار درگیری شده اند.

به گفته وی در این درگیری حداقل 8 تن از نیروهای مرزبانی کشته شده و افراد مسلح نیز ره خاک پاکستان گریخته اند.

وی از حکومت پاکستان خواست تا تلاشهای خود در رابطه با دستگیری این افراد و تحویل آنها به ایران به ورطه عمل بگذارد و همچنین از پاکستان درخواست کرد اجازه ندهت تا چنین افرادی به آسانی از داخل خاک این کشور دست به تحرکات مسلحانه بزنند.

این درحالیست، که چند ساعت پیش از این مصاحبه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی طی بیانیه ای اعلام کرد، که توانسته اند یک گروه تروریستی وابسته به دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی خارجی را در منطقه “قصر قند” و “نیک شهر” از بین ببرند و به میزان زیادی سلاح و مهمات و دیگر وسائل مربوطه را ضبط کنند.

شایان ذکر است، منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل مسائل مذهبی و ملیتی با حکومت مرکزی مشکلات فرآوانی دارند و طی سالهای اخیر به دلیل درگیریهای پراکنده در این منطقه دهها تن از شبهه نظامیان بلوچ و نیروهای جمهوری اسلامی در این منطقه کشته شده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.