پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

۷۰ درصد اراضی دیم زیر کشت گندم در دهلران خسارت دیدند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: با توجه به وضعیت پراکنش بارندگی در سال زراعی جاری ۷۰ درصد اراضی دیم زیرکشت گندم در دهلران خسارت دیدند.

محمدرضا میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حکومتی تسنیم در دهلران، اظهار داشت: متاسفانه به علت وضعیت نامناسب پراکنش بارندگی در دهلران کشاورزان دیم کار گندم خسارات زیادی را متحمل شدند.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از 19هزار هکتار از اراضی شهرستان به صورت دیم به زیر کشت گندم رفته است که با توجه به بررسی‌های بعمل آمده 70 درصد این اراضی دچار خسارت شدند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ادامه داد: تنها در منطقه زرین آباد به‌علت وضعیت بهتر آب و هوایی پیش بینی 2 هزار تن برداشت را داریم ولی در سایر مناطق اراضی محصولی برای برداشت ندارند.

وی همچنین به آمادگی 5 مرکز خرید برای فصل برداشت گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای فصل برداشت اندیشیده شده است و پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که 75 هزار تن گندم از اراضی آبی به ارزش 80 میلیارد تومان برداشت شود.

میرزایی در مورد دیگر محصولات زیر کشت شهرستان نیز گفت: 2800 هکتار از اراضی به کشت کلزا، 70هکتار به کشت گوجه فرنگی و 70 هکتار نیز به زیر کشت پیاز رفته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود 4500 تن کلزا، 1400 تن گوجه فرنگی و 20 هزار تن پیاز از این اراضی برداشت شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.