چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

آخرین گزارشات از وضعیت 3 زندانی سیاسی کُرد

دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، علی‌رغم وضعیت نامناسب جسمانی سه زندانی سیاسی کُرد از مرخصی آنها ممانعت بعمل می‌آورند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، “افشین سهراب‌زاده” زندانی سیاسی کُرد اهل کرمانشاه، در حالیکه دچار بیماری سرطان شده و نیاز به معالجه پزشکی بیرون از زندان دارد، دادستانی میناب و نهادهای امنیتی کُردستان با مرخصی وی مخالفت می‌کنند.
این زندانی سیاسی کُرد ٢٣ ساله، دچار بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی شده و در وضعیت نامناسبی بسر می‌برد و بیش از یک‌سال است که با درخواست مرخصی وی موافقت نشده است.
پزشک کمیسون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان پس از معالجه افشین سهراب‌زاده با ارسال نامه‌ای به مسئولان زندان و دادستان میناب وضعیت او را بحرانی اعلام کرده، با این حال هنوز او به بیمارستان منتقل نشده است و دادگستری استان کُردستان هم با اعزام به مرخصی درمانی وی مخالفت می‌کند.
این منبع همچنین افزود، حدود ده ماه پیش دادگاه انقلاب سنندج وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی برای مرخصی درمانی این زندانی صادر کرد، خانواده افشین وسایل خانه‌شان را حراج و از جاهای مختلف قرض کردند تا وثیقه را تهیه کنند، اما دادگستری کُردستان مبلغ وثیقه مرخصی وی را به ٢٢٠ میلیون تومان افزایش داد.
افشین سهراب‌زاده، خردادماه سال ٨٩ توسط نیروهای اداره اطلاعات کامیاران بازداشت و به اتهام عضويت در”کومه له زحمتکشان کُردستان ” از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ٢٠ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شد، وی سال ٩٢ به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب زندان اقدام به خودکشی کرده بود.

از دیگر سو، “محمدحسین رضایی” زندانی سیاسی کُرد در زندان میناب که به منظور عمل جراحی به بیمارستان انتقال یافته بود، روز شنبه پانزدهم فروردین‌ماه پس از انجام عمل جراحی به زندان میناب بازگردانده شد.
انتقال این زندانی سیاسی کُرد به زندان در حالی است که پزشک معالج اعلام کرده، وی باید سه ماه بیرون از زندان استراحت کند.

محمد حسین رضایی (خسرو) سال 1390 خورشیدی همراه با چنگیز قدم خیری، فخرالدین فرجی(فردین) و ایوب اسدی توسط نیروهای جمهوری اسلامی به اتهام ارتباط با “کومه له زحمتکشان کُردستان” در اطراف شهر سنندج دستگیر شدند.

محمد حسین رضایی (خسرو) اهل شهر دیوانرده به 30 سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیری اهل شهر کامیاران به 40 سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فخرالدین فرجی(فردین) اهل شهر مریوان به 25 سال زندان و تبعید به زندان تبس و ایوب اسدی اهل شهر مریوان به 20 سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شده اند.
همچنین “کریم موسی‌زاده“دیگر زندانی سیاسی کُرد، در اعتراض به اینکه دوران حبس وی به اتمام رسیده و مسئولان زندان با آزادی وی ممانعت می‌کنند ، ١٦ روز است که دست به اعتصاب غذا زده است.
وضعیت جسمانی این فعال سیاسی کُرد که روز به روز وخیم‌تر می‌شود، تاکنون مسئولان قضایی و زندان میناب، پاسخی را به خواسته وی نداده‌اند.
این فعال سیاسی کُرد اهل ارومیه که عضو کانون فرزانگان جوان می‌باشد، هفتم مردادماه سال ٨٨ توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” به شش سال زندان و تبعید به زندان بندرعباس محکوم گردید.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.