آمار طلاق در سردشت 23 درصد افزایش داشته است

رییس اداره ثبت احوال سردشت گفت: میزان طلاق در این شهر در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن در مجموع 31.6 درصد افزایش یافته است.

سلیمان کاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حکومتی ایرنا افزود: این افزایش در مناطق شهری 41.8 درصد و در مناطق روستایی این شهر 9.5 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: در سال 93 در این شهر در مجموع 175 مورد طلاق ثبت شده که 129 مورد آن در مناطق شهری و 46 مورد دیگر در مناطق روستایی بوده است.
کاوه اظهار کرد: این در حالیست که در سال 92 در مجموع 133 مورد طلاق در این شهر به ثبت رسیده بود.
رییس اداره ثبت احوال سردشت با اشاره به میزان ازدواج ثبت شده در این شهر گفت: سال گذشته در مجموع یک هزار و 693 مورد ازدواج در سردشت به وقوع پیوست که این میزان نیز در مقایسه با سال قبل از آن 11.6 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: از این تعداد نیز 898 مورد در مناطق شهری و 795 مورد نیز در مناطق روستایی این شهر ثبت شده است.
کاوه در مورد میزان ولادت و مرگ در این شهر نیز گفت: سه هزار و 313 مورد وقایع حیاتی در این اداره به ثبت رسیده که دو هزار و 757 مورد آن ولادت و 556 مورد نیز وفات بوده است.
وی اظهار کرد: از مجموع ولادت ثبت شده در این شهر، یک هزار و 565 نفر در مناطق شهری و یک هزار و 192 نفر در مناطق روستایی این شهر بوده که از این تعداد 1393 نوزاد پسر و 1364 نوزاد دختر بودند.
وی ادامه داد: در بین نوزادان پسر نام محمد با 294 مورد و در بین نوزادان دختر باران با 47 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.
کاوه گفت: در سال جدید نیز اولین نوزاد پسر به نام بنیامین و اولین نوزاد دختر به نام مهربان نامگذاری شده است.
رییس اداره ثبت احوال سردشت گفت: از مجموع 556 مورد وفات به ثبت رسیده در این شهر نیز 291 مورد در مناطق شهری و 265 مورد در مناطق روستایی بوده است.

قابل اشاره است، فقر و بیکاری جوانان در ایران و بویژه در کُردستان باعث شده است تا کمترین مورد ازدواج صورت پذیرد و این مسئله از منظر کارشناسان مسائل اجتماعی به عنوان یک مشکل و پدیده اجتماعی قلمداد می گردد که حکومت کمترین تلاش را برای برچیدن چنین مشکلی دربر گرفته است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.