چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران کارخانه پارچه ایلام

تعطیلی بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید کننده‌ی پارچه در استان ایلام ادامه دارد که از سه سال پیش مجبور به تعطیلی شده و ۱۴۰ کارگر خود را نیز اخراج کرد.

بنا به گزارشها کارخانه‌ی “زر جین بافت” ایلام که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پارچه‌های جین در کشور بود، از سه سال پیش تعطیل شده و در نتیجه‌ی عدم حمایت بخش دولتی، تاکنون نیز نتوانسته است دوباره شروع به کار کند.

این کارخانه، سه سال پیش ۱۴۰ تن از کارگران خود را اخراج کرده و تعطیل شده بود که سوابق کار این کارگران از یک تا ۱۸ سال بوده و برخی از کارگران میگویند: با وجود آنکه این کارخانه از لحاظ تولید و فروش و همچنین پرداخت حقوق کارگران هیچ مشکلی نداشت تعطیلی ناگهانی آن غافلگیر کننده بود اما به کارگران گفته شده بود که کمبود نقدینگی، ‌گرانی مواد اولیه و عدم فروش محصولات از دلایل تعطیلی این کارخانه بوده است.

فعالین کارگری ایلام با بیان اینکه کارخانه زرجین بافت متعلق به بخش خصوصی است، تاکید دارند: پیگیری کارگران برای حل مشکلاتشان ازسوی مسئولان بی‌نتیجه مانده، ومتاسفانه تا کنون توجهی به این موضوع نشده است و برخی این کارگران نیز با گذشت چندین سال، اما هنوز بخشی از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

کارگران می‌گویند آنها ابتدا فکر میکردند ممکن است هدف کارفرما از تعطیلی کارخانه و بیکاری ۱۴۰ کارگر بومی، استخدام نیروهای جدید و غیر بومی می باشد اما با گذشت چندین سال، حقوقشان پرداخت نشده و این نیز امری غیرقانونی است که تاکنون نیز حل نشده است.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.