چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

وزارت خزانەداری آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران لغو نمی‌گردد

وزارت خزانەداری آمریکا در اطلاعیەای دربارە طرح مشترک جامع در مورد برنامە هستەای ایران اعلام کرد کە تحریم‌های اقتصادی علیە ایران سر جای خودشان باقی می‌مانند.
وزارت خزانەداری آمریکا در مورد لغو تحریم‌های اقتصادی علیە ایران اعلام کرد، بر خلاف ادعای حسن روحانی و حامیان دولت، کلیە تحریم‌ها بعد از بررسی گزارش‌های بازرسی و اثبات تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامە هستەای، تعلیق یا برداشتە خواهد شد.
مذاکرات هستەای ایران و شش قدرت جهانی بە مدت ١٢ سال در جریان است و تاکنون بە نتیجەای جامع نرسیدەاند، اما پس از این دورە از مذاکرات اتمی ایران با گروە ١+٥ در لوزان سوئیس این کشورها بە توافقی ضمنی رسیدەاند کە متن آن در بیانیەای صادر شد.
طی بیانیەی توافق ایران موظف شد کە از برنامە پیشرفتە هستەای خود را ادامە ندهد و از سایت‌های اتمی بە منظور تحقیقات هستەای مورد استفادە قرار گرفتە و امکان بازرسی از سوی بازرسان سازمان انرژی اتمی سازمان ملل متحد فراهم شود.
ایران در قبال این موارد از کشورهای غرب و بە خصوص ایالات متحدە آمریکا خواستار شد کە تحریم‌های اقتصادی علیە این کشور را لغو کند اما این درخواست از سوی وزارت خزانەداری آمریکا رد شدە است و این وزارت اعلام کردە است کە لغو تحریم‌ها تا اطلاع ثانوی و تغییر رفتار ایران در ارتباط با برنامە هستەای سرجای جود باقی می‌مانند.
از نظر بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان اقتصادی بیانیەای کە در پایان این مذاکرات صادر شد از لحاظ حقوق بین‌الملل هیچ بار حقوقی ندارد و یک توافقنامه سیاسی می‌باشد و از طرفی دیگر لغو تحریم‌ها بە یکبارە و سادە از سوی کشورهای غربی انجام نمی‌گیرد و طرفین آن را لازم‌الاجرا نمی‌بینند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.