98 درصد مردان خشونت اقتصادی علیه زنان انجام می دهند

خوشنت علیه زنان تنها در ضمینه های جسمی و روانی خلاصه نمی شود که اکثر اوقات مسئله خشونت حول و حوش یین 2 مسئله می گردد. انجام یک تحقیق نشان می دهد که مردان از طریق اقتصادی علیه زنان خشونت بروز می دهند. بنا بر همین تحقیق “خانه گمانی و فحاشی کردن” در رتبه های دیگر خشونت قرار می گیرند.

بنا به گزارش رووداو, این تحقیق که محقق آن را “علمی” می داند، بر روی 150 زن ساکن سلیمنیه صورت پذیرفته، که مورد خشونت قرار گرفته اند و نزد پلیس و سازمانهای زنان و مدیریت مبارزه با خشونت برای آنها پرونده سازی شده است. سن شرکت کنندگان این تحقیق 18 تا 50 سال بوده است.

نتیجه تحقیق نشان داده است که 98 درصد این زنان که سخنانی در این راستا ایراد داشته اند، می گویند مورد خشونت اقتصادی قرار گرفته و این بدان معناست که همسرانشان خسیس بوده و خواستهای آنان را برآورده نکرده است.

این تحقیق بخشی از تز دکترای دانشجوی “لاوه دارا علی” بوده که روان پزشک می باشد و هفته گذشته نیز در شهر سلیمانیه در مورد تز دکترای خود سمیناری ارائه داد.

بنا به همین تحقیق 97 درصد شرکت کنندگان اعلام کرده اند که همسرانشان در مورد آنها خانه گمان بوده اند. 94 درصد می گویند همسرانشان آنها را مورد هتاکی و فحاشی قرار داده اند، 88 درصد نیز مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته اند، 64 درصد نیز می گویند همسرانشان به صورت اجباری با آنها رابطه جنسی برقار کرده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.