چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

پایان موفقیت آمیز اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد

یک زندانی سیاسی کُرد بعد از 5 روز اعتصاب غذا، به صورت موفقیت آمیز به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، یک زندانی سیاسی کُرد به نام “چنگیز قدم خیری” که از روز یکشنبه 9 فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز به صورت موفقیت آمیز به اعتصاب خود پایان داد.

چنگیز به خبرنگار “زاگرُس پُست” علام کرده است، امروز پنجشنبه 13 فروردین ماه بعد از گذشت 5 روز از اعتصاب غذای خود، با گرفتن از دادستان شهر مسجد سلیمان به منظور انتقال از زندان مسجد سلیمان به سنندج، اعتصاب خود را موفقیت آمیز به پایان رسانده است.

“چنگیز قدم خیری” زندانی سیاسی کُرد اهل شهر کامیاران، روز شنبه این هفته اعلام کرد، هفته قبل خانواده وی به منظور ملاقات با فرزندشان به مناسبت فرآرسیدن سال نو و عید نوروز به زندان مسجد سلیمان مراجعه کرده اند اما از طرف مسئولین زندان اجازه این ملاقات صادر نشده و ایشان به نشانه اعتراض به این عمل مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

چنگیز قدم خیری 3 سال پیش دستگر و به دلیل اصابت گلوله به جسم وی در حین دستگیری، دچار عفونت شده و تا کنون از درمان پزشکی لازم بی بهره مانده است.

چنگیز قدم خیری سال 1390 خورشیدی همراه محمد حسین رضایی (خسرو)، فخرالدین فرجی(فردین) و ایوب اسدی توسط نیروهای جمهوری اسلامی به اتهام ارتباط با “کومه له زحمتکشان کُردستان” در اطراف شهر سنندج دستگیر شدند.

چنگیز قدم خیری اهل شهر کامیاران به 40 سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فخرالدین فرجی(فردین) اهل شهر مریوان به 25 سال زندان و تبعید به زندان تبس، محمد حسین رضایی (خسرو) اهل شهر دیوانرده به 30 سال زندان و تبعید به زندان میناب و ایوب اسدی اهل شهر مریوان به 20 سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شده اند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.