چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

عضویت رسمی فلسطین در “دیوان بین‌المللی کیفری”

فلسطین به صورت رسمی به عضویت “دیوان بین‌المللی کیفری” درآمد. یک نماینده پارلمان اروپا امروز چهارشنبه تاکید کرد که عضویت رسمی فلسطین در دادگاه بین المللی کیفری، مسیر لازم برای رسیدگی به اتهامات جنایی علیه هر کسی که این جنایات را در سرزمین فلسطین انجام دهد، هموار خواهد کرد.

فلسطین علی‌رغم مخالفت‌های شدید اسرائیل, به عضویت “دیوان بین‌المللی کیفری” درآمد.  این امر راه را برای محاکمه مقامات اسرائیل که به جنایت علیه بشریت دست زده‌اند, محاکمه شوند. مارتینا آندرسون نماینده پارلمان اروپا ضمن اشاره به عضویت فلسطین در دادگاه بین المللی کیفری، تصریح کرد: عضویت فلسطین مسیر برای رسیدگی به اتهامات جنایی در اراضی فلسطینی را بدون نیاز به ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل، هموار می کند.

در دیوان عدالت لاهه مراسمی برگزار شد . در این مراسم “ریاض مالکی” , وزیر خارجه فلسطین حضور یافت. وی گفت فلسطین به دنبال انتقام نیست, بلکه در جستجوی صلح و آشتی است.

وی در ادامه گفت: این بدان معناست که دیوان بین المللی کیفری، صلاحیت لازم برای رسیدگی به هر جنایت جنگی را که توسط هر کسی در سرزمین فلسطین انجام شود را خواهد داشت و نیازی به ارجاع آن به شورای امنیت سازمان ملل نخواهد بود.

آمریکا و اسرائیل به صورت رسمی با عضویت فلسطین در دیوان بین المللی کیفری مخالت کرده اند.

این نماینده پارلمان اروپایی گفت: از نظر عملی، این به آن معنا خواهد بود که شهروندان اسرائیلی می توانند به خاطر اقداماتی که در سرزمین فلسطین انجام می دهند، محاکمه شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.