پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

ایران 4 میلیاد و 200 میلیون دلار به سوریه کمک کرده است

صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد با هرگونه مداخله خارجی در سوریه مخالفیم و همه اختیارات باید به دست خود سوری ها باشد.

تاکید معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بر بی جناح بودن در مورد مشکلات داخلی سوریه در شرایطیست، که خود ایران تا کنون نیروی زیادی برای دفاع از دولت بشار اسد راهی آن کشور ساخته تا در جنگ علیه مخالفان وی شرکت کنند و تا کنون تعداد زیادی از نیروهای ایرانی در این جنگ کشته شده و گفته می شود، تعداد زیادی از شهروندان افغانی که ماهانه حدود هزار دلار از ایران دریافت می کنند اکنون در جبهه های جنگ دفاع از بشار اسد حظور دارند.

از طرفی دیگر جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز بحران در سوریه، کمک های غذایی، سوخت، آمبولانس و غیره… به ارزش 4 میلیارد و 200 میلیون دلار به سوریه ارسال کرده است.

این کمک ها درحالیست، که به دلیل تحریمهای بین المللی در رابطه با مشکوک بودن برنامه اتمی علیه ایران تودیع شده است، مردم این کشور را با مشکلات عدید معیشتی روبرو ساخته و فقر، بیکاری، گرانی و دهها مورد مشکلات اجتماعی دیگر زندگی را به کام مردم تلخ و ناگوار ساخته است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.