5 تن از نیروهای جمهوری اسلامی در قصرشیرین کشته شدند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهر قصرشیرین در استان کرمانشاه اعلام کرد, 5 تن از نیروهای هنگ مرزی مستقر در پاسگاه “سه تپان” در منطقه مرزی سومار از توابع این شهر، به دلیل انفجار مین کشته شده اند.

نعمت الله نازپرور امروز دوشنبه طی مصاحبه ای با خبرگزاری حکومتی ایرنا اعلام کرد: این افراد امروز دوشنبه با 2 اتومبیل نیروهای انتظامی در منطقه مشغول گشت زنی بوده اند، که به دلیل انفجار مین به جا مانده از جنگ 8 ساله ایران و عراق کشته شده اند.

همچنین طی روزهای اخیر نیز در زمان تعقیب و گریز کاسبکاران و کولبران کُرد در مرز شهرهای سقز و بانه، 2 تن از نیروهای سپاه پاسداران به دلیل انفجار مین زخمی شدند.

این در حالیست، که در نخستین روزهای عید نوروز نیز 4 شهروند کُرد اهل منطقه ثلاثی باباجانی، که یکی از آنها کودک بوده است به دلیل انفجار مین زخمی شده اند.

روز 10 اسفندماه هم 5 دانش آموز به نامهای امیر محمد 8 ساله و امیر حسین پیکانی 11 ساله (برادر) فرزند یدالله، محمد و مهدی باباخانی 7 و 8 ساله (برادر و فرزند علیمردان و هادی ملکیان فرزند کرم، به دلیل انفجار خمپار زخمی و قطع عضو شده و بعد از چند روز یکی از آنان به دلیل شدت جراحت جانش را از دست داد.

شایان ذکر است، اکنون 16 تا 30 میلیون مین در مناطق مرزی کُردستان، کرمانشاه، ایرام، ارومیه و خوزستان وجود دارد و جمهوری اسلامی تا کنون تلاش جدی برای جمع آوری این مین ها انجام نداده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.