چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

حمله نیروهای سپاه به کاسبکاران کُرد بار دیگر قربانی گرفت

به دلیل یورش نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علیه کاسبکاران و کولبران, یک کاسبکار جانباخت، یکی دیگر زخمی و 40 راس از احشام باری تعداد دیگری از کاسبکاران نیز به ضرب گلوله تلف شدند.

بنا به اخبار منتشره، در نتیجه یورش نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علیه کاسبکاران و کولبران در مسیر شهرهای سقز و بانه، حداقل 40 راس از احشام باری کاسبکاران به دلیل اثابت گلوله مستقیم نیروهای سپاه تلف شده و مقادیر قابل ملاحظه ای از کالای کاسبکاران را ضبط کرده اند.

در این حمله و تعقیب و گریز کولبران و کاسبکاران کُرد که تعدادشان 50 الی 60 تن اعلام شده است، نیروهای سپاه وارد میدان مین شده و به دلیل انفجار مین 2 تن از آنان زخمی شده اند.

بنا به گزارشات دیگر، پنجشنبه‌ شب 6 فروردین ماه یک کاسبکار کرد اهل یکی از روستاهای سلماس به‌ نام “شاپور عبدویی” فرزند “اکرم” مورد اصابت گلوله‌ی نیروهای مسلح رژیم قرار گرفته‌ و به‌ سختی زخمی شده‌ است.

وی که‌ گلوله‌ به‌ سرش اصابت کرده‌ به‌ خاطر شدت جراحات در بیمارستان ارومیه‌ تحت مداوای پزشکی قرار دارد و بنا به‌ این گزارش شدت جراحات وی عمیق است.

از سوی دیگر، شنبه‌ شب 8 فروردین ماه در مناطق کوهستانی “حاجی عمران” جمعی از کاسبکاران هدف گلوله‌ی نیروهای مسلح رژیم قرار گرفته‌ و بعد از آن یک کاسبکار به‌ نام ” عیسی رحیمی” اهل شهرستان مهاباد که‌ قصد فرار از آن مکان را داشته‌ از ارتفاعات سقوط کرد‌ و جابه‌ جا فوت نموده‌ است. شاهدان عینی گفته‌اند که‌ مرحوم عیسی رحیمی هیچ باری با خود نداشته‌ و تنها به‌ قصد آوردن وسایل و کولبری به‌ آن محل آمده‌ بود.

قابل ذکر است، کمتر روزیست شاهد آن نباشیم که کولبران و کاسبکاران کُرد که به دلیل فقر و بیکاری به شغل کاذب کسابت در مرزها روی آورده اند، از جانب نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار نگرفته و متحمل خسارات فرآوان جانی و مادی نشوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.