چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

وضعیت وخیم جسمانی یک زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام

مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و از عفونت روده و درد کلیه هایش رنج میبرد و تاکنون از طرف مسئولین زندان هیچ گونه مداوای رسیدگی صورت نگرفته است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی سلیمی زندانی محکوم به اعدام که از چهار سال پیش در زندان از ناراحتی کلیه و عفونت روده رنج می برد و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد، با این حال مسوولان زندان از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.
مصطفی سلیمی فرزند عبدالله، اهل روستای ایلو منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز است که در سال ١٣٨٠ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و تا حدود سه سال با این حزب همکاری کرد.
این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در اواخر سال ١٣٨٢، به همکاری خود با حزب پایان داده و به دنبال آن در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نیروهای امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت وی کرده و پس از انتقال به اداره‌های اطلاعات و دادگاه‌های سنندج و سقز، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه به اعدام محکوم شد.
لازم به ذکر است تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد. او مدتی را در زندان رجایی شهر کرج، در تبعید سپری کرد.
گفتنی است این شهروند کُرد سقزی یک فرزند دارد و هم‌اکنون با توجه به تایید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، با اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام در زندان مرکزی سقز به‌سر می‌برد و از سوی دیگر نگرانی‌ سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر را نسبت به اجرای حکم اعدام وی، تشدید کرده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.